Prepaid Internet SIM (Nederland)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
921
Beste,

Ik ben een Belg die vaak naar Nederland gaat. Ik zoek een 3G/4G internet abo voor een SIM router.
Momenteel gebruikte ik MobileVikings https://mobilevikings.nl/en/
In belgie gebruik ik dit voor mijn GSM en ik vond het makkelijk herladen met credits/paypal,etc.. maar blijkbaar
slaat het in NL niet echt aan want ze gaan er in December mee stoppen
https://mobilevikings.nl/en/help/our-offer/closing-down/
Update 14u13: In een reactie aan onze redactie zegt Mobile Vikings dat de reden voor de stopzetting tweeledig is.

Een eerste reden is dat Nederland historisch een door abonnementen verzadigde markt is, waar een abonnement vaak gekoppeld wordt aan een telefoon. “Prepaid bellen tikt gewoon niet aan bij onze noorderburen, ook al bied je als ijverige operator alle voordelen van een abonnement.”

Ten tweede is er een technisch aspect. Nederlandse Vikings konden bijvoorbeeld niet bogen op dataroaming, of moesten het stellen met een lagere netwerksnelheid. “Als we dan uiteindelijk de som maakten, moesten we tot het besluit komen dat het beter was om onze activiteiten stop te zetten.”

De operator benadrukt ook nog eens dat er geen gevolgen zijn voor Belgische Vikings, en dat de stopzetting in Nederland evenmin tot ontslagen leidt. Mobile Vikings Nederland werd integraal vanuit België gestuurd.

Kent iemand een prepaid sim kaart (die je kan kopen zonder nederlands adres) van ongeveer 15 euro per herlading die rond de 1.5GB data (of meer) heeft?
Ik heb in het verleden al vaak een abo proberen nemen in nederland maar stoote vaak op het probleem dat ik geen nederlandse bankrekening of adres had.
Ook ben ik niet elke maand in Nederland dus is het wat stom om een abo te nemen als ik het maar voor de helft van het jaar gebruik

- Maxim
 
Laatst bewerkt:
Je kunt overwegen om een prepaid simkaartje aan te schaffen (jouw netwerk naar keuze) en vervolgens van de losse opwaardeerkaarten kopen in de winkels ... dus géén online opwaarderen.

Edit: je zou es kúnnen kijken naar Lebara, maar de geldigheid van je internetbundel is slechts 30 dagen ..
Voor het BELtegeoed gelden andere regels ..

Lebara beltegoed geldigheidsduur
Het Lebara beltegoed is eindeloos geldig wanneer je 1 keer per 6 maanden opwaardeert. Wanneer je dit niet doet, wordt het beltegoed geblokkeerd. Op dit moment kun je nog steeds gebeld worden. Lebara online opwaarderen kan dan niet meer. Je kunt zelf alleen nog naar 1244 bellen om het beltegoed op te waarderen. Je hebt hier 3 maanden de tijd voor. Het bevroren beltegoed krijg je dan weer terug. Wanneer je niet tijdig opwaardeert, vervalt het nummer en het beltegoed. Je kunt dan je resterende tegoed ook niet meer terug krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan