aansluitmogelijkheden oud type printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bva

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Berichten
28
hallo,

Ik heb een HP laserjet 5000N printer met Jetdirect 600N netwerkkaart overgenomen en nu wil ik vragen welke kanten ik hiermee op kan.
Er zit een parallelle poort op dus ik kan d.m.v. een USB-parallel adapter de printer op mijn laptop aansluiten.
Of via de seriële poort wat ook 8 bits is.
Maar misschien kan ik toch nog iets met die netwerkkaart doen.
Ik heb een Ubee EVW3200 modem/router die voor het internet en draadloos netwerk zorgt.

Wie kan hier iets over vertellen of blijft het bij direct aansluiten d.m.v. die adapter?

(aansluitmogelijkheden Jetdirect zijn: LocalTalk-poort voor Apple-netwerk, RJ45-poort, BNC-poort) zeer antiek dus.

Ben
 
Kun je gewoon toevoegen, indien aangesloten aan je bedrade netwerk. Draai (na bedraad aansluiten) een statuspagina uit, en kijk of de printer een ip-adres heeft gekregen (oftewel: Of de TCP/IP instellingen op DHCP staan).
Indien ja, dan kun je, tijdens het toevoegen van de printer in Windows, aangeven dat het een lokale printer is, maak een nieuwe TCP/IP poort aan met het ip-adres dat je op de statuspagina hebt gezien en selecteer de juist HP printer zodra je de keuze krijgt wat voor printer het is.

Dat werkt dan ook op dezelfde manier voor andere laptops/pc's die in hetzelfde netwerk zitten van de EPC routermodem. Maakt niet uit bedraad of draadloos, zolang het maar met dezelfde routermodem is.
Smartphones zullen er waarschijnlijk niets mee kunnen, overigens.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
O dat is mooi!
nu is het zo dat ik een UTP-kabel van de modem op de begane grond naar zolder heb gelegd naar mijn laptop (ontvangst internet)
Kan ik deze kabel combineren met de printer en internet-ontvangst?
Ik zag dat er ook UTP-splitters zijn of met een UTP-wandkastje.

ben
 
Je zult een netwerkswitch nodig hebben. Kosten niet veel, en daarmee krijg je een paar extra UTP poorten beschikbaar voor (o.a.) de laptop en de printer.
Afhankelijk van de snelheid van de UTP aansluiting op de EPC moet dit een gigabit switch zijn of een 100 mbit switch.
Als je twijfelt, koop een gigabit switch. Vraag om advies bij je pc-hardware leverancier hieromtrent.
NB: Betekent natuurlijk ook dat er een stroompunt nodig is voor de stroomadapter van de switch.

Tijs.
 
bedankt voor je snelle reacties!
ik ga ermee aan de slag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan