Sites testen internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
181
Daar ik Flash player niet wil gebruiken maak ik geen gebruik van het programma van mijn provider Ziggo om de snelheid te testen. Op internet heb ik twee andere sites gevonden die dat ook doen. Ik krijg echter verschillende waarden. De sites zijn Speedtest.nl en Internetvergelijk.nl. Ik dacht dat ik de waarden van Speedtest door 1024 moet delen, maar dan komt dat min of meer niet overeen met de waarden van Internetvergelijk. Hoe zit dat nu precies? Ter verduidelijking vermeld ik de bijagen van de resultaten van beide sites.

Schermafbeelding 2015-09-03 om 12.52.40.jpg

Schermafbeelding 2015-09-03 om 12.53.13.jpg
 
Net even getest en inderdaad, beide snelheidstesten geven verschillende snelheden.
Let er wel op dat u de etst moet doen met een pc of laptop die aan de kabel hangt, want een draadloze (Wifi) verbinding geeft absoluut geen betrouwbare waarde. Een wifi verbinding levert op zijn best 60-70% van de snelheid die werkelijk geleverd wordt en als de buurman net de magnetron heeft aangezet kunt u het helemaal schudden met de wifi-verbinding.
 
Wat ik nu begrepen heb is dat op de site Speedtest.nl de waarde tussen haakjes (.... kbps) gedeeld moet worden door 1024. Het resultaat is echter dat er nog steeds geen overeenkomst is met de waarden op de site Internetvergelijk.nl. Waarschijnlijk is dat veroorzaakt doordat Speedtest.nl de waarden niet kan meten, want zij schrijven er bij Limiet overschreden.
 
Beide vergelijkers zijn niet betrouwbaar. Speedtest.nl die gebruikt een bestand van max. 1mb met de huidige snelheden is dat ruim onvoldoende.
Ik heb ze beide even getest voor je en bij beide kom ik heel ruim onder mijn werkelijke snelheid uit.
Ze geven beide een uploadsnelheid die bijna honderd keer lager ligt dan mijn snelheid. Sorry, maar daar geloof ik niet in.
Ik zit namelijk op glasvezel en mijn down en upload zouden gelijk moeten zijn. (1000mbps is mijn snelheid zowel up als down)
Internetvergelijker kwam met een upload van 10mbps en speedtest met ong. 3mbps?????
De download van internetvergelijker kwam wat beter in de buurt met 600mbps mkaar die van speedtest kwam maar tot ong. 50mbps???
Als ik met speedtest.net test kom ik met een down van 920 en een up van 890 beter in de buurt. Maar ja die gebruikt idd flash. Maar is wel vele malen nauwkeuriger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan