Geruis in koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakob1997

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2015
Berichten
27
Een tijdje geleden had ik soort van geruis in mijn headset. Ik dacht dat het gewoon aan mijn koptelefoon lag, dat was het dus niet want met gelijk wat ik aansluit komt dit voor. Zowel font als back plugin..

Ik heb een gtx-970.
Iemand die weet hoe ik dit moet oplossen?

Gr Jakob
 
Welk merk kaart heb je? GTX-970 is de gebruikte grafische chip van GeForce.
Sowieso denk ik dat je bij de Audio Configuratie van de computer moet zijn.
Ruis ontstaat vaak wanneer het input signaal te zacht staat.
Om te beginnen moet het stuurprogramma van de audio geïnstalleerd zijn, onder Windows zie je dan een luidsprekertje in het systeemvak op de taakbalk. Controleer dan daar in het context menu de instellingen van de verschillende opties.
 
Hoe bedoel je merk kaart? Welke kaart? En heb geforce experience waar ik de software van haal. En zou niet weten wat ik moet veranderen aan de instellingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier zie je een lijst van kaarten met de zelfde naam van de chips: http://www.newegg.com/global/nl/Pro...BESTMATCH&Description=gtx-970&N=-1&isNodeId=1 Newegg is ook een interessante site voor het lezen van reviews.

Het geluid wordt gestuurd naar de geluidskaart of chip voor het geluid. Als je de drivers installeert die bij jouw merk-computer of anders bij het moederbord horen, dan is er altijd een stuurprogramma voor geluid bij. Als je dit installeert dan heb je via een icoontje in de systemtray ook toegang tot een groot aantal instellingen en voorkeuren zoals de kwaliteit, mixer, hoofdvolume enzovoort.
 
Het is de asus geforce gtx-970.
En normaal zijn alle drivers geinstalleerd? Had er vroeger geen last van, van het geruis.
 
Het zal niet aan de grafische kaart liggen maar aan de geluid-chip. Nee, voor een computer zijn moederbord drivers, ook wel chipset drivers genoemd, nodig. Daarmee wordt een stuurprogramma voor geluid geïnstalleerd zodat je toegang hebt tot instellingen.

Omdat je aan de grafische kaart denkt als bron van de ruis: doet het probleem zich misschien voor tijdens een bepaalde toepassing of spel? In dat geval probeer het geluid dan binnen deze toepassing hoger te zetten en het volume van de luidsprekers of koptelefoon weer wat lager. Een volumeknop en een mixer heeft Windows daarvoor altijd wel. Zoals ik al schreef: je krijgt ruis wanneer het oorspronkelijke geluidsignaal te zacht staat en dat toch wordt versterkt door computer en luidsprekers.
 
Het probleem doet zich altijd voor..
Dus ik heb geen idee wat ik moet doen... Stuurprogramma's zouden moeten geïnstalleerd zijn normaal.
 
... Stuurprogramma's zouden moeten geïnstalleerd zijn normaal.
Normaal zou de boel ook niet ruisen.. Dus probeer toch maar eens eerst de driver opnieuw te installeren.
Of die headset op een ander computer uit te testen..
 
Bij audio instellingen een ingang nog open staan? Dan wel, stopt het ruisen als je de ingangen dempt (mute)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan