5.1 speakerset werkt niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

awolf

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2015
Berichten
17
Goedemiddag ik heb gisteren op mijn pc een 5.1 speakerset aan gesloten die ik van mijn neef heb gekregen.
maar nu doen de voorste twee het wel maar de rest niet ook de sub niet.
alle speakers zijn op de sub aangesloten en daar vandaan gaat er een naar de pc maar er zouden er drie naar toe kunnen is dat ook de bedoeling?
mijn geluidskaart is onboard daar zitten poorten blauw/groen/roze/oranje/zwart/en wit ik heb hem op groen staan en bij config ook op 5.1 gezet maar geen surround alleen de front doen het.
achter op de sub zitten de volgende input (geel,center/sub groen,main blauw,surround ik heb hem in main staan..
ik kom er niet uit iemand die me alsjeblieft kan helpen...



alvast bedankt!!
 
speakerset werkt niet

Geachte heer/mevrouw,

Ga naar start en klik op de eigenschappen van deze computer. Je ziet staan "besturing bij geluid, video en spelletjes" Zie je eventueel oranje uitroeptekens of vraagtekens erbij?

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar
 
ja, je moet ze natuurlijk op de pc aansluiten, anders kan er ook niet een meerkanaals signaal verstuurd worden vanuit de pc. Een enkele kabel doet stereo.
 
om bij "is dit de bedoeling" te beginnen... Ja sluit de anderen ook aan. (van pc naar satellite center)
 
hassan daar zie ik geen rare dingen dat staat goed..
 
oke k1pje dus er gaan er drie naar me pc kan je me ook vertellen dan ik welke poorten ze moeten? in me eerste post heb ik de poorten aan gegeven. bedankt weer
 
Zou handig zijn te weten welk merk en type moederbord, PS of audiochip het is en welke windows versie, glazen bol zit de afwasmachine....
 
Er is ook geen roze poortje, groene poort is voor geluid en roze poort is voor microfoon. Als je ze eenmaal op de juiste poort aansluit, zou het moeten werken.

Met vriendelijke groet,

Hassan Ucar
 
Zou handig zijn te weten welk merk en type moederbord, PS of audiochip het is en welke windows versie, glazen bol zit de afwasmachine....
ja hahahahaha sorry maar hoe zie ik dat... klinkt stom maar het is zo
 
Lange Pier ik heb een screenshot van die uitdraai maar kan hem niet plaatsen ongeldig..
wat doe ik niet goed?
 
ik heb in ieder geval dit moederboard MSI G41M-P28 kun je hier wat mee?
 
oke thanks ik ga er ff mee aan de haal ik laat het je nog even weten
 
Lange pier driver geinstall ik kan ook 5.1 config maar het blijft stereo zonder sub
maar hoeveel pluggen moeten er mijn pc? ik zal een pic van de achterkant van de subb posten
subbb.jpg
 
Alledrie bij input moet je aansluiten op je pc.
 
oke das duidelijk. maar gaat alles naar groen? door middel van verloop stekkers? of ook naar de andere ingangen? ik zal straks even foto maken van de ingangen van me pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan