geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamara30

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
161
pc met windows vista, pc geformatteerd, opnieuw geinstalleerd, alle updates gedaan
nu ineens,enkele dagen later zonder iets te veranderen aan hard of software, geen internet
geeft melding 'geen netwerken gevonden' ; als ik dan klik op 'waarom worden er geen netwerken gevonden' krijg ik de melding windows internet services is niet gestart, ik krijg dan de mogelijk om het te starten , maar dan foutmelding dat het nie kan gestart worden
 
Je schrijft : "Opnieuw geïnstalleerd" : betekent het dat je Windows opnieuw erop hebt gezet én dat je de bij de machine horende drivers (op losse CD / DVD meegeleverd, óf deel uitmakende van een recoverypartitie) na de Windows-installatie hebt geïnstalleerd?

Wat 'zegt' apparaatbeheer binnen het configuratiescherm en dan met name over je netwerkadapter(s)?
 
Geformatteerd. En alles opnieuw geïnstalleerd drivers enz. Eerste dagen geen problemen. Bij apparaat beheer staat da de netwerk adapter normaal werkt
 
Dan kunnen er heel veel mogelijke oorzaken zijn. De simpelste manier om het op te lossen is terug te gaan naar een herstelpunt waarvan je weet dat het toen nog werkte.
Daarnaast moet je jezelf even afvragen wat je hebt gedaan (geïnstalleerd of iets dergelijks) zeer kort voordat het probleem ontstond, dan weet je mogelijk ook welke 'actie' het probleem heeft veroorzaakt.
 
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"WlanSvc"
"nativewifip"
"RpcSs"
"Ndisuio"
"Eaphost"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt




Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:reconwlansvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik reconwlansvc.batAls administrator uitvoeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan