PHP/MySQL query exporteren naar Excel .xls

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Berichten
109
Beste,

Mijn klant wil graag dat ze een export kan maken vanuit een klantenoverzicht naar Excel (.xls). Nu is het echter zo dat ik hier netjes losse velden voor heb in de database (denk aan aanhef, naam, adres, postcode, plaats, etc.). Zij wil echter per CEL in Excel de naam, adres, postcode en plaats weergeven. Vervolgens in de cel daaronder komt klant nummer 2 met zijn/haar naam, adres, postcode en plaats. Hoe realiseer ik dit? Heb al wel wat Gegoogle'd, maar verder dan exporteren zelf kom ik niet echt.

Bedankt alvast!
 
Toch nog niet helemaal opgelost... Ik krijg wel de velden netjes binnen één cel, maar ik wil nu met behulp van PHP controleren of er een ander bezorgadres is opgegeven. Zo ja, dan moeten dáár de gegevens van in de Excel komen. Zo niet, dan netjes de factuurgegevens. Echter, wanneer ik dat invoer krijg ik als output alleen één result (de ene die een ander bezorgadres heeft opgegeven).

Zie hier code:
Code:
while ($rowwelkomstcadeau = mysql_fetch_array($selectwelkomstcadeau)) {
if ($rowwelkomstcadeau['bezorgdebiteur_naam'] == "") {
$objPHPExcel->getActiveSheet()->SetCellValue('A'.$rowCount, $rowwelkomstcadeau['factuurdebiteur_naam']."\n".$rowwelkomstcadeau['factuurdebiteur_adres']."\n".$rowwelkomstcadeau['factuurdebiteur_postcode']." ".$rowwelkomstcadeau['factuurdebiteur_plaats']."\n".$rowwelkomstcadeau['factuurdebiteur_land']);
$objPHPExcel->getActiveSheet()->getRowDimension(8)->setRowHeight(-1);
$objPHPExcel->getActiveSheet()->getStyle('A'.$rowCount)->getAlignment()->setWrapText(true);
} else {
$objPHPExcel->getActiveSheet()->SetCellValue('A'.$rowCount, $rowwelkomstcadeau['bezorgdebiteur_naam']."\n".$rowwelkomstcadeau['bezorgdebiteur_adres']."\n".$rowwelkomstcadeau['bezorgdebiteur_postcode']." ".$rowwelkomstcadeau['bezorgdebiteur_plaats']."\n".$rowwelkomstcadeau['bezorgdebiteur_land']);
$objPHPExcel->getActiveSheet()->getRowDimension(8)->setRowHeight(-1);
$objPHPExcel->getActiveSheet()->getStyle('A'.$rowCount)->getAlignment()->setWrapText(true);
}
$rowCount++;
}

De if werkt dus eigenlijk niet, want hij pakt direct het stuk code uit de } else {... Hoe kan dat en hoe los ik het op?

Bedankt alvast!
 
Wat zit er in $rowwelkomstcadeau?
Haal dat eens door print_r()?
 
Dan krijg ik netjes een array te zien met de gegevens van alle 8 records. I.v.m. zoveel persoonsgegevens kan ik dat echter hier niet laten zien. Query: SELECT * FROM orders ORDER BY ordernummer ASC

Punt is dat ik binnen de while een if moet uitvoeren om te controleren of bezorgdebiteur_naam leeg is. Zo ja, dan moet de factuurdebiteur gegevens in Excel worden opgeslagen, maar anders moeten de bezorgdebiteur gegevens in Excel worden opgeslagen. Nu is het zo dat er één bezorgadres is ingevuld, echter laat hij nu alleen die ene zien (als ik de if erin laat staan) en als ik de if eruit haal, laat hij netjes alles zien. Alsof hij de if dus niet goed uitvoert.

Edit: Ik heb nu de if aangepast, en nu doet hij het wel... :confused:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan