• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag over dubbele ALS verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkJ

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Berichten
17
Beste allemaal,

Ik heb zelf een excelmodel in elkaar gezet waarmee ik de huiselijke financien kan beheren. Ik importeer het bankafschrift, voeg daar per post bepaalde coderingen aan toe en door middel van een som.als formule geeft het model op het voorblad (per maand) de totaalkosten per maand aan. Dat werkt verder prima, alleen wil ik iets nieuws inbouwen. Daar er op sommige posten zowel geld wordt opgenomen als afgetrokken wil ik een formule bouwen waardoor de posten “bij” worden afgetrokken van de posten “af”, terwijl de basisfunctie (op voorblad tonen van het totaal) wel mogelijk blijft.

Mijn vermoeden is dat dit met een dubbele SOM.ALS kan, helaas kom ik er niet uit.
Wellicht kunnen jullie mij verder helpen? In de bijlage een voorbeeld bestand Bekijk bijlage Financieel Totaal Overzicht voorbeeld voor forum.xlsx
 
Dit kan oa met SOMMEN.ALS()
 

Bijlagen

  • Financieel Totaal Overzicht voorbeeld voor forum1.xlsx
    429,2 KB · Weergaven: 43
Thnx, ja precies, en kan dat dan ook worden weergegeven in 1 cel ipv 2?
 
Dan plak je ze toch achter elkaar met een min teken ertussen;)
 
Wat je ook kan doen is een extra kolom toevoegen waarin je met een ALS-formule de AF-bedragen vermenigvuldigt met -1 en de BIJ-bedragen met 1. Dan kan je vervolgens een draaitabel gebruiken.
Ik ben trouwens benieuwd waar jij je boodschappen doet dat het soms tot wel € 400 oplevert.
 
Dank VenA, dat werkt prima! #blij
@Timshel, dit is natuurlijk een voorbeeld, helaas is dat geen werkelijkheid.
Je optie werkt denk ik wel, maar is niet waar ik naar op zoek ben. Het is niet van toepassing op alle posten. Ik heb nu een geheel werkend model waarin ik zonder draaitabellen een volledig overzicht heb. erg blij met deze aanpassing, nu werkt het nog beter.
 
Mooi dat het in jouw model past. Niet dat het veel zegt maar zelf werk ik ook volgens de methode van Timshel;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan