Windows update instelling meegeven aan domeincomputers

Status
Niet open voor verdere reacties.

optiplexgx270

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Berichten
80
Goedenmiddag allemaal,

Ik loop nu al een tijdje tegen het volgende probleem aan:
Ik heb een Windows 2012R2 domein met daarin een windows 8.1 PRO machine.
Op de server heb ik een aantal gpo's voor de gebruikers en 1 voor de werkstations.

Wat mijn doel is:
Ik wil met een GPO windows update regelen op alle werkstations. Dit is inmiddels gedaan met een geplande installatie enzovoorts.
Maar wat ik ook wil regelen is dat er via windows update ook updates worden gedownload voor andere microsoft producten.
Het leuke is dat ik dit niet via een GPO kan regelen. Nu heb ik een LOGON script in de GPO gezet waarmee je die functie kunt aanzetten maar daar komt het volgende probleem om de hoek kijken.
Wanneer ik inlog op het werkstation duurt het een tijdje voordat het script verschijnt (waarschijnlijk komt dat omdat er een error inzit.)
Dan krijg ik de melding: Permission denied op lijn 5 het eerste karakter.

Het script is als het volgende:
Set ServiceManager = CreateObject("Microsoft.Update.ServiceManager")
ServiceManager.ClientApplicationID = "My App"

'add the Microsoft Update Service, GUID
Set NewUpdateService = ServiceManager.AddService2("7971f918-a847-4430-9279-4a52d1efe18d",7,"")





Ondertussen heb ik wscript.exe rechten gegeven aan domain users, dus die kunnen het uitvoeren.

Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,
Ard
 
Zet dat script eens in de Computer Configuration, als Startup script ipv. bij de User Configuration. Evt. een WMI filter aanbrengen zodat de policy alleen op W8.1 computer(s) van toepassing is.
Laat die W8.1 computer herstarten, daarna.

WMI filter zou (gejat van Google) er zo uit kunnen zien:
WMI Filter to target: Windows 8.0 and Windows 8.1 Workstations

Query Namespace: root\CIMv2

Query: select * from Win32_OperatingSystem where (Version like "6.2%" or Version like "6.3%") and ProductType = "1"

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan