cd word gelezen als dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantje4895

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2015
Berichten
1
hoi lezer

ik heb een cd-r in het laatje van mijn computer gedaan nu geeft ie op het beeldscherm aan dat het een dvd is en ik daarom dus geen muziek erop kan branden. maar wat ik raar vind is dat het eerder met de zelfde cd-r wel goed ging

waar kan dit aan liggen

groetjes
 
Een cd-r kan je niks op branden. Op een cd-rw wel.
 
Whoa, je kunt op een writable bestanden toevoegen, tot op bepaalde hoogte, zolang de cd nog niet gefinaliseerd (gesloten) is. Was het zo dat dit dan steeds meer ruimte inneemt? Iemand anders kan je daar meer over vertellen want ik brand nooit meer iets. Het toevoegen lukt nu waarschijnlijk niet meer omdat het een DVD geworden is.
 
Een cd-r kan je niks op branden. Op een cd-rw wel.
Wat mis ik / zie ik over het hoofd? Waarom zou je op een cd-r niets kunnen branden? Tenzij je (natuurlijk) bedoelt dat op een reeds eerder gebruikte CD-R niets bijgebrand kan worden, alhoewel dat ook weer niet helemaal zo is, want met Nero kun je een CD-/+r nogmaals beschrijven, het is even afhankelijk van de instellingen tijdens de eerste brandsessie.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk. Ik verwarde (R)ecordable met (R)OM :eek:
 
Als de cd bij de 1e brandsessie is afgesloten, zoals Alfred2 zegt, kun je er niks meer aan toevoegen / bij branden.
Bij muziek-cd's is dat noodzaak omdat een cd-speler in de auto bijv. de cd anders niet kan lezen.
In geval van een cd met mp3-bestanden ligt dat anders, dat is in feite een data-cd, geen muziek-cd wat formaat betreft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan