• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen gehele getallen invoeren EN geen dubbele waarden (Gegevensvalidatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
135
Goedemorgen,

Ik heb een klein probleem met gegevensvalidatie. We hebben een bestand waarin proeven worden bijgehouden. Op het moment dat een nieuwe proef wordt aangemaakt, zal er dus een nieuw proefnummer aangemaakt moeten worden. Dit proefnummer moet uniek zijn (dus geen dubbele waarden) en moet tevens bestaan uit 7 cijfers. Bereik van de cijfers is dit jaar 215xxxx.
Middels gegevensvalidatie kan ik gewoon aangeven dat het een geheel getal moet zijn tussen een gegeven bereik. Dit is geen probleem.
Ook kan je middels gegevens validatie formuleren dat een waarde uniek moet zijn in een bepaald bereik. Ook geen probleem.

Het probleem is nu juist hoe krijg ik die 2 voorwaarden gecombineerd? Dus, alleen gehele getallen invoeren binnen het opgegeven bereik EN unieke waarde?? Kan iemand me uit de brand helepen?

Bekijk bijlage alleen cijfers zonder dubbele waarden.xlsx
 
kijk eens bij de "EN()" functie van excel

als je die gebruikt kun je beide voorwaarden combineren.
 
Laatst bewerkt:
Het is uiteindelijk gelukt,... tis wel vervelend typen in de formulebalk van de gegevensvalidatie... maar gelukt. Oplossing hieronder

Code:
=EN(AANTAL.ALS(A:A;A4)=1;A4>=2150000;A4<=2160000)
 
tis wel vervelend typen in de formulebalk van de gegevensvalidatie

Voordat je iets wil bewerken eerst even op <F2> drukken. Dan kan je wel normaal wat invoeren.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan