APN instelling wordt niet opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

the master

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
180
Hoi Iedereen,

Ik heb een probleem met het instellen van een APN op mijn GSM.
Ik heb net een nieuwe GSM met een nieuwe abonnement. Namelijk een Samsung S4 en Ziggo. Nu staat er op de ziggo site precies uitgelegd hoe ik de APN (om 3g te kunnen gebruiken) moet instellen namelijk:
Naam: Ziggo
APN: ziggo.dataxs.mobi
MCC: 204
MNC: 04
Authentication type: PAP
APN Type: Default

Nu heb ik dit precies zo gedaan als hierboven staat maar de APN wordt niet opgeslagen. Hij geeft de melding "nadat ik op de save knop klik" dat hij gewoon opgeslagen is maar hij komt niet in de lijst erbij te staan. Nou heb ik het natuurlijk 10 keer geprobeerd en ik merk dat als ik de MNC op de standaard 18 laat staan dat hij hem wel opslaat. Alleen als ik hem dan instel komt er te staan dat de instellingen niet kloppen. Verander ik het vervolgens naar 04 dan verdwijnt hij weer gewoon.

Nou heb ik al even op internet gezocht waar een aantal oplossing staan:
- gsm herstarten.
- op vliegtuig modus zetten en weer terug.
- een app donwloaden waarmee je de APN in kan vullen.

Dit heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet.

Nu ben ik gaan proberen op mijn oude gsm waar nog Android 4.4 op staat. (Samsung heeft 5.0.1) En hierop gebeurd precies hetzelfde. Daarom lijkt het mij niet in de gsm zelf te zitten. Ook lijkt het mij niet aan de android versie want dit is op de 2e gsm anders. En als laatst, met mijn vorige provider (t-mobile) heeft de mobiele data verbinding altijd gewerkt. Al heb ik toen zelf geen APN hoeven in te stellen.
ps, het bellen en smsen werkt wel gewoon dus het abonnement is geactiveerd. Ook via wifi werkt alles wel zoals het hoort. Ik heb ziggo nog niet gebeld want die geven waarschijnlijk de apn instellingen die ik dus al weet.

Weet iemand een oplossing voor het APN niet opslaan verhaal?? Alvast bedankt.

Groet,
Maarten
 
Laatst bewerkt:
Ziggo gebeld en ik moet blijkbaar andere instellingen gebruiken dan dat op hun website staat:
APN: internet.ziggo.nl
MCC: 204
MNC: 18
Verificatie: PAP
Type: default

Opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan