Kan C++ samen werken met C#?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arismendy

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2015
Berichten
82
Hoi ik vraag mij al een tijdje af of C++ kan samen werken met C#. Want ik ga binnenkort en software met C++ en ik wil en mooie layout geven met C#.?
 
Nee, C++ en C# kunnen voor zover ik weet niet op die manier met elkaar gecombineerd worden. Het zijn beiden programmeertalen. De lay-out, of de gebruikersinterface, maak je meestal in combinatie met een framework, SDK of andere ontwikkelomgeving.

Om voor je C# programma een Windows gebruikersinterface te maken zal je werken in Visual Studio. Dat is de ontwikkelomgeving voor .NET framework talen. Daarin kan je met simpel klikken en slepen een lay-out van je programma opzetten en dit vervolgens iets laten doen door erbij te programmeren.
 
Waarom zouden die twee talen niet met elkaar gecombineerd worden? Je zou de functionaliteit die je in C++ wil ontwikkelen bijvoorbeeld in een DLL kunnen stoppen en deze vanuit een C# applicatie kunnen aanroepen.
 
ik ben nieuw op c++. maar kan ik oooook mooie layout geven met de programmeertaal C++

zoalss C#....... het maakt niet uit of ik veel regels code moet schrijven hoor ik wil het alleen weten voor als ik meer c++ ervaring hebt :thumb: :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan