Macbook air 11 inch oplader hapert tijdens opladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Berichten
211
Hallo.

Mijn oude macbook air van 11 inch heeft moeite met opladen. Zodra ik de oplader in de poort zet, brandt hij groen en springt hij op rood. Zo zou het normaal moeten gaan. Soms blijft hij op groen staan en gebeurt er niets. Alleen als ik het kopje van de oplader (zeg maar dat kopje dat ik verbind met de oplader poort van de computer en de oplader) er zodanig inzet, laadt hij weer op. Soms moet je er een beetje mee klieren om hem goed te krijgen.

Mijn vragen zijn. Ligt dit aan de de poort van de laptop? Ligt dit aan de oplader? Zoja, aan de kabels of de kop? Elektriciteit misschien? Of aan de accu?
He kan ik dit oplossen?

Bedankt.

Mvg,

Pim
 
Vermoedelijk een soldeerverbinding die los zit, in een bepaalde stand van de connector naar de notebook doet hij het wel?
Alleen als ik het kopje van de oplader (zeg maar dat kopje dat ik verbind met de oplader poort van de computer en de oplader) er zodanig inzet, laadt hij weer op.
Wat bedoel je precies daarmee?
 
Macbook is het.

Ik kan het moeilijk uitleggen. De oplader heeft een stekker voor in het stopcontact, een wit blok in het midden en aan het eind de plug die je in de macbook moet plaatsen.
Bij die plug zit het probleem. Als ik die in de macbook plaats, dan hapert hij met opladen. Pas als aan de plug wiebel, om het zo maar te zeggen, dan wordt het groene lampje rood en laadt de macbook op.
Ik hoop dat het duidelijk is. Anders maak ik een foto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

lange pier bedoelde dat de aansluiting in de macbook slecht contact maakt, maar ook de stekker zelf kan slecht zijn als je een multimeter hebt kan je de laatste testen dmv te meten en snoertje aan stekker bewegen en kijken of dan de spanning wegvalt
 
Even bij de apple verkoper binnen lopen en daar testen met een andere lader.
Bij mij was deze na vier maanden stuk net bij de plug naar het snoer.
Gratis omgeruild.
 
De nieuwe zijn met een magnetische aansluiting van de lader op het notebook, bijna ideaal, je moet alleen oppassen met ermee werken en tegelijk laden.
 
Mijn oplader is ook magnetisch. Ik denk dat het aan de macbook ligt, want de output waar je hem in moet steken, ziet er aangebrand uit.
Maar goed. Ik laat hem, zoals hier is gezegd, even testen bij de officiele winkels en zij zullen er raad mee weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb toch ook nog even de vraag naar de mac(intosh) sectie verplaatst komt toch even beter tot zijn recht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan