Etikettenprinter Intermec PC4 werkend krijgen op Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

meer40

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
503
Beste Helpmij'ers,

Afgelopen maand heb ik op Bva-auctions.com een Intermec PC4 etikettenprinter aangeschaft, zodat het printen van barcodes voor het verzenden van pakketten sneller gaat. Na het binnenkomen van de etikettenprinter ben ik erachter gekomen dat de printer niet via usb werkt op een Windows 7 computer (in dit geval is het een laptop). Toch zou ik graag de printer werkend willen krijgen, omdat het ons veel tijd kan besparen vergeleken met de huidige werkwijze.

Na het verder uitzoeken ben ik erachter gekomen dat de printer op een Windows 7 computer wel zou moeten werken middels de serial en parallel poort, echter zitten deze uiteraard niet op mijn laptop. Ook heb ik ergens gelezen dat het mogelijk is een Windows xp versie te installeren, zodat de printer via USB wel herkend wordt. Echter heb ik deze optie liever niet, omdat ik een dubbele Windows installatie niet makkelijk vindt.

Ik heb nu op het internet wel gezien, dat het mogelijk is verloop snoeren aan te schaffen van serial en parallel naar USB, echter weet ik niet of dit werkt. Graag hoor ik of jullie enig idee hebben op welke wijze ik de etikettenprinter werkend krijg op een Windows 7 laptop.

Bij voorbaat dank :thumb:
 
Ik ken die printer niet, maar in ieder geval de USB-to-Serial adapter van ICIDU heeft mij nooit in de steek gelaten.
hier
Volledigheidshalve ook de USB-to-Parallel adapter vermeld:
hier

Zie dat de USB-to-Serial kabel nogal aan de prijs is, overigens. De USB-to-Parallel is in de aanbieding, nu.
Verder is parallel 'sneller' dan serieel, maar ik kan me voorstellen dat dat bij een labelprinter (effectief) niet merkbaar zou kunnen zijn.

Handleiding v.d. printer: hier
Firmware etc. v.d. printer: hier
Driver v.d. printer: hier
Alternatieve printer(driver-)software: hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Tijs,

bedankt voor je reactie. Is er toevallig nog iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Vandaag ben ik een usb-to-serial kabel gaan halen. Dit werkt, echter duurt het circa 2 minuten voo een label van 97,2kb afgedrukt wordt. Het lijkt of de printer een lange tijd nodig heeft om de informatie te verwerken. Is hier iets tegen te doen?
 
Kijk in de handleiding of een hogere transfersnelheid mogelijk is. Standaard staat die (geloof ik) op 9600 bps.
Dat zou je dan in Apparaatbeheer moeten instellen bij de seriële poort (dus onder de categorie Poorten).

En gebruik zo veel mogelijk de reeds in de printer aanwezige lettertypes.

Alternatief zou je kunnen overwegen toch een USB-to-Parallel adapter te gebruiken ipv. een USB-to-Serial, want blijkbaar zijn de verstuurde gegevens nog best wel van enige grootte. De serieel aangesloten labelprinters waar ik mee werk worden gewoon op text-only aangestuurd en daarvan is de afdruk minder dan 1 kb (printers voor kassabonnen) óf sturen gegevens die gebruik maken van intern aanwezige lettertypes in de printer (en dus qua grootte vergelijkbaar zijn met zo'n kassabon).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan