Steinberg UR12 - Cubase Elements 8 - setup audio geluidskaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Berichten
259
Driver Steinberg met succes geïnstalleerd.
Software Cubase eveneens en geäctiveerd.

Probleem is dat ik geen geluid krijg.

Mijn PC heeft een Creative Audigy geluidskaart als standaardapparaat, daar is een Logitech Z623 (200 W - 2.1) speaker-systeem op aangesloten. Werkt prima met veel power.

In deze configuratie komt er geen geluid via de Steinberg (basgitaar).

Als ik de Steinberg als standaardapparaat kies komt er ook geen geluid via de Steinberg (basgitaar) noch van een video bestand.

Als het een verbinding maak met RCA kabel tussen Steinberg en Logitech Z623 krijg ik een flauw mono geluid van mijn basgitaar.

En ze verkopen het als plug & play.
 
Ik ken dit apparaat en de software inhoudelijk niet.
Belangrijk hierbij is wel dat je de usbdriver slechts alleen werkt op de usbpoort waarop het tijdens de installatie is aangesloten. Plug hem dus niet in een andere poort, dan gaat het in elk geval niet werken. Weet ook dat dit soort producten problemen kunnen hebben op een usb3 poort.
Mijn advies is dan ook aansluiten op een usb2 poort. Wellicht zou dat in jouw geval een herinstallatie van de usbdriver nodig zijn.
De input instellingen van je geluidskaart moet deze wel op de usbdriver als standaard opname apparaat gezet worden, alsmede moet je dit ook doen in cubase.
Vaak wordt dit al automatisch gedaan als je de ur12 via de usb connect en aanzet. Maar dit gebeurt niet altijd.
De audio output moet dan gewoon naar je logitech speakers leiden.
 
Als eerste vraag, heb je de luidsprekers op de uitgangen van de ur12 aangesloten?
Zorg dat alles correct is geïnstalleerd (drivers) en aanstaat voordat u Cubase start.
Verder zal je in Cubase de audio settings (asio) als de vst connecties correct moeten hebben staan om deze interface te gebruiken.
Twee geluidskaarten tegelijk gebruiken is vaak geen succes.
 
Laatst bewerkt:
Wel,

ik heb de luidsprekers op de ur12 met een rca cinch kabel aangesloten. Alles op Steinberg geset (standaardapparaat enz). Ik had geluid van mijn gitaar maar ik moest alle gain en volumes op max zetten (gewoon geen power). Bovendien als ik een video file bekijk (tv-serie bvb), haperde het geluid, nie goed.
De ur12 heeft enkel een rca cinch aansluiting, misschien is dit verouderd, niet digitaal, ...
 
Hallo Francis,

Heb je de gitaar op ingang 2 (Hi-Z) aangesloten? (Deze is daarvoor bedoeld)
Haperen kan aan veel dingen liggen (oude kaart verwijderd?) maar hier wat leesvoer.
RCA mankeerd niks aan, is wel analoog maar uiteindelijk zal het ook ooit analoog moeten worden :), wel op de analoog ingangen van je luidsprekers aangesloten toch?.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je hulp.
Gitaar correct aangesloten.
Alle andere audio apparten uitgeschakeld.
Analoog op analoog ok.
Video files en youtube blijven haperen (geluid weg voor een paar sec of gewoon ff freeze).
Cubase alle in en ouputs ook ok. Probleem daar nog steeds alles op max om de gitaar te horen. Wat ik ook kies ik krijg geen speciale effecten, synth bas of slap bass, ... Als ik drums opzet ga je lopen van het geluid.
Ik denk dat ik het zaakje terug ga sturen naar Bax-shop.
 
Direct monitoring of niet, geen verschil.
Andere browser uiteraard, voor lessen, enz...
Ik heb een Suier Jaguar basgitaar.
V1.9.5
systeem CPU six-core 3.3 GHz - 64bit Win 7 - 8 GB RAM
MIDI gebruik ik niet

https://www.youtube.com/watch?v=KMOzo1Ij6Oo
 
Laatst bewerkt:
Wat doet de 'peak' ledje op de UR12 als je speelt? (Is een passief element dus zal wel wat gain moeten hebben.)
Cubase samen met een ander 'audio afspeler' gaat niet fijn, of de samplerate en bitdepth moet gelijk zijn.
Wel de 'monitor' knop op de (bass)track in Cubase geactiveerd?
 
UR12 nog niet retour - kan toch niet dat dit niet werkt.
Het 'peak' ledje reageert niet - gain op max - output op max - Z623 op max.
Bij 'monitor' knop op de track bedoel je dat oranje luidsprekertje, dat staat aan ja.
Ik merk ook op dat bij de gitaar het geluid soms een paar sec wegvalt net als bij de video files (mkv, ...).
Ik hoor ook vaak een chirp-geluid en dat zie je ook aan de audio levels in cubase (links-audio level).
De gitaar level is mono rechts.

Bijlage fileBekijk bijlage scrn1.xlsx
 
Hallo Francis,
De screendumps maken een boel duidelijk. :)
Ten eerste je gebruikt een midi spoor (je bass gitaar is analoog dus audio). Die heb je toch niet op een midi ingang aangesloten? :shocked:
Helaas geen screen dump van de Inputs (bij VST Connections) maar neem aan dat je input 1 en 2 elk naar een (mono) bus heb staan.
In dat geval maak je een audio spoor aan, selecteert de input (audio) waar je je gitaar op hebt aangesloten en zet die spoor op monitor. :)
Als je er echt niet uitkomt mag je contact met mij opnemen via mail adres onderaan deze pagina: http://homestudioplugin.nl/about/
Dan zal ik je op afstand (TeamView) wel even helpen.

p.s. VST System Link mag je uitzetten. ;)
 
Laatst bewerkt:
Iets is niet goed. Heb ook al met Amplitube 3 geprobeerd, daar is de gitaar luider te horen (direct monitor), maar net zoals bij Cubase alles op max level, krakende tik geluiden, vooral GEEN signaal van gitaar merkbaar.

ga het toestel retour doen vandaag en eens goed navragen bij een muziek-shop,
toch bedankt voor de steun.
 
Ben bang dat er niks aan het toestel mankeert maar dat je iets probeerd wat niet kan (gitaar als midi spelen?) of niet goed is ingesteld.
Heb je mail beantwoord.

Zit (voor nu even) ook in de helpmij chat (zie knop boven aan). :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan