'geen apparaat voor geluidsweergave gevonden'

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitsuj

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2015
Berichten
6
Mijn geluid op mijn nieuwe laptop (MSI) werkt niet meer, dit gebeurde na een geforceerde update van windows waar ik gewoon de laptop aflegde.
Nu staat er bij het geluidsiccoontje een rood kruisje en het zegt 'geen apparaat voor geluidsweergave gevonden'.
Ik heb alles al opgezocht en het schijnt dat ik nieuwe drivers moet installeren, ik heb dit gedaan maar het werkt dus nog niet.
ik denk dat de hardware de software niet meer vind.
Ik weet er echt niet genoeg over
help mij!
 
a. WELKE laptop hebben we het over? Je noemt niet het type van de MSI, doe dat dus in je volgende posting wel.
b. WELKE versie Windows hebben we het over? Je noemt het niet, doe dat dus in je volgende posting wel.
c. Is er in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) een apparaat met een geel uitroepteken ervoor? Zo ja, dubbelklik erop, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu, rechtsklik op het bovenste resultaat en kies Kopiëren. Plak die hardware ID in je volgende posting.
d. Weet je zeker dat je niet (via een toetscombinatie of schuifje) de geluidskaart hardwarematig hebt uitgeschakeld? Check dat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ok Srry tis mijn eerste keer dat ik een forum om hulp vraag :)

A. Het is een GS70 2QC van het merk MSI
intel core i7-4720Hq processor
Nvidea GeForce GTX 960M / 2GB GDDR5
1TB 7200RPM+128GB SSD
16GB ram

B. met Windows 8.1

C. In het apparaat beheer staan er dus geen gele uitroeptekentjes en ik heb ook al geprobeerd sommige drivers te updaten maar alles is al up-to-date dus dat hielp ook al niets.

D. Geen uitwendige schuifjes of knopjes die ervoor zouden kunnen zorgen dat de hardware uitvalt.

Ik moet wel zeggen dat de laptop ook men Geluidsoortjes niet meer herkend. Die zaten er ook in toen de laptop geforceerd afgesloten werd.
Kan het eventueel dat ik de hardware opnieuw moet activeren in de bios?

Alvast bedankt voor je reactie.
Ik ben blij dat er iemand mij kan en wil helpen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga nog eens terug naar Apparaatbeheer en kijk of de categorie "Besturing voor geluid, video en spelletjes" bestaat.
Indien ja, klik die open en meldt (of liever nog: geef ons een schermafdruk) van wat er onder die categorie te zien is.

Mogelijk is in Apparaatbeheer de geluidskaart uitgeschakeld. Dan zou er een rondje met een "pijltje naar beneden" erin moeten staan voor de geluidskaart in Apparaatbeheer (in de categorie "Besturing voor geluid, video en spelletjes").

Tijs.
 
OK! Ik zal dit morgen eens doorsturen, ik zit nu op een andere laptop en de laptop in questie is aan het updaten.
Maar ik moet wel zeggen dat ik me geen 'pijltje naar beneden' herinner.

Justin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begrijp dat we vanaf een forum niet over je schouder mee kunnen kijken wat er wel en niet te zien is. Vandaar dat we van jou afhankelijk zijn om ons relevante informatie te verschaffen.

Als in Apparaatbeheer helemaal geen categorie "Besturing voor geluid, video en spelletjes" bestaat, dan zie ik nog maar 1 plek om te kijken: Kijk in de BIOS van de laptop of de geïntegreerde audio is uitgeschakeld. Staat die echter gewoon aan, dan vrees ik dat de audio-chip kapot is, en je (dus) zult moeten uitwijken naar óf reparatie (misschien heb je nog garantie) óf een extern audio-apparaat aanschaffen, bijv. een USB audiokaart (zijn vanaf zo'n 15 euro te krijgen).
Mocht het tot reparatie komen: Maak eerst een backup van al je mail, bookmarks/favorieten, video's, afbeeldingen/foto's en documenten op externe harde schijf (of memory-stick) want vaak wordt de laptop helemaal teruggezet naar fabriekswaarden, waarbij dergelijke bestanden doorgaans definitief verwijderd worden van de harde schijf.

We horen het wel.

Tijs.
 
Dat begrijp ik wel ik zal morgen eens screenshots doorsturen ik hoop dat het niet tot een reparatie komt maar zeker bedankt voor de hulp :) het doet me plezier dat je zo paraat stond om te helpen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Begrijp dat we vanaf een forum niet over je schouder mee kunnen kijken wat er wel en niet te zien is. Vandaar dat we van jou afhankelijk zijn om ons relevante informatie te verschaffen.

Als in Apparaatbeheer helemaal geen categorie "Besturing voor geluid, video en spelletjes" bestaat, dan zie ik nog maar 1 plek om te kijken: Kijk in de BIOS van de laptop of de geïntegreerde audio is uitgeschakeld. Staat die echter gewoon aan, dan vrees ik dat de audio-chip kapot is, en je (dus) zult moeten uitwijken naar óf reparatie (misschien heb je nog garantie) óf een extern audio-apparaat aanschaffen, bijv. een USB audiokaart (zijn vanaf zo'n 15 euro te krijgen).
Mocht het tot reparatie komen: Maak eerst een backup van al je mail, bookmarks/favorieten, video's, afbeeldingen/foto's en documenten op externe harde schijf (of memory-stick) want vaak wordt de laptop helemaal teruggezet naar fabriekswaarden, waarbij dergelijke bestanden doorgaans definitief verwijderd worden van de harde schijf.

We horen het wel.

Tijs.

OK dus ik heb een screen genomen.
Ik heb op beeld geklikt en dan op 'verborgen apparaten weergeven' en toen kwam 'audio-invoer en -uitoer tevoorschijn.

Naamloos.jpg
 
Verborgen betekent (in dit geval): Momenteel niet aanwezig

Dus (als de BIOS niets oplevert) ga ik ervan uit dat de audiochip nu kapot is.

Tijs.
 
Ok bedankt als het in de bios zit zal ik hem naar een 'meer bevoegd' persoon moeten brengen.
zeker bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn geluid op mijn nieuwe laptop (MSI) werkt niet meer, dit gebeurde na een geforceerde update van windows
Lijkt mij meer een foutieve driver van Microsoft, deïnstalleer alles van geluid en reboot maar zet eerst de automatische updates naar handmatig.
Na die reboot de drivers die bij MSI installeren.

Of een systeemherstel in veilige modus met de updates ook op handmatig.

Zie ze ook van hdmi/videokaart op grijs, lijkt me sterk dat die ook is overleden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan