Wifi-dongel van de Action

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franny76

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2015
Berichten
9
Hele pagina's staan er over vol geschreven, En geen van die pagina's heeft de info behoorlijk op een rij. Vaak zijn het onbegrijpelijke stukken tekst voor een beginner in Linux. Hopelijk leest er hier iemand die ook begrip heeft voor een noob.

Het gaat over de wifi-dongel die je voor een paar euro kan halen bij de Action:
ACT-WNP-UA-005 Met de chipset RTL8192EU.

Heb al diverse pogingen gedaan om dat ding onder Linux (mint) aan de gang te krijgen.
Zou mij iemand kunnen helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou deze instructie kunnen gebruiken, dus zelf een driver compileren.
Overigens ga ik er hier vanuit dat je Mint op een pc draait, dus niet op (bijv.) een Raspberry.

Verder je startposting aangemeld voor 'correctie' door de moderatoren.

Tijs.
 
In het rechterkolommetje staat een heel artikel over deze chipset.
Met een als het goed is een goede driver voor linux.

De gebruikte Linux versie is dus klaarblijkelijk van groot belang.
 
Laatst bewerkt:
@Franny76
Welkom op Helpmij. :)
En nee, ik ga geen andere halen! Het gaat mij er om dat ik dat ding werkend krijg.
Bedenk dat hier allemaal vrijwilligers bezig zijn om mensen met pc-problemen zo goed als het kan te helpen.
Om vooraf eisen te stellen aan de helpers (zie quote) is niet erg netjes.

Succes verder met je vraag!
 
Laatst bewerkt:
Wat ik beginnende Linux gebruikers altijd adviseer (ik ben steunpunt) is dat men eerst eens gaat navragen welke wifi dongels er goed werken op een Linux bak (of andere hardware), voordat je het aankoopt.

Nu zijn ze niet duur bij de Action, dus je valt er geen bult aan. Maar eerst info zoeken en daarna kopen is toch wel het beste.

Je kan roepen dat je deze dus werkend wilt hebben in Linux, maar stel dat je nu juist de verkeerde hebt gekocht (met de verkeerde chipset), dan kan je hoog en laag springen maar werken doet die dan niet.

De link van jack is een goede, daar vind je heel veel info over deze chipset. Het staat er duidelijk beschreven en als je het op je gemak doorleest en doet wat er staat, zou hij moeten gaan werken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan