Nog steeds geen Windows 10 boodschap in mijn systeemvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

arievanloo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Reikhalzend heb ik uitgezien naar de 29e juli en ik verwachtte wel een icoontje te krijgen.
Ik snap er niets van Ik heb windows 7 Home Premium, met SP1, keurig alle updates uitgevoerd, mijn product geregistreerd en eigenlijk alles gedaan, wat er op de Microsoft site aanbevolen wordt.
Ik voel er weinig voor om zelf te downloaden en te installeren, want de upgrade van Microsoft lijkt me eigenlijk het simpelste.
Wie kan mij een hint geven wat ik zou kunnen doen om toch in aanmerking te komen voor die upgrade?systeem.jpg
Zie de bijlage met mijn systeem informatie.

Hartelijk dank alvast
Arie

Je kan hem wel downloaden bij microsoft via de tool. Als je de setup opstart kiezen voor upgrade.

Of maak een backup van je documenten etc. en installeer een schone installatie

Dat van die backup sowieso doen! :rolleyes:

Die backup is me duidelijk.
Maar ik begreep, dat als je hem van Microsoft download, dat het dan altijd een nieuwe installatie wordt.
Kennelijk is upgrade ook mogelijk, ga ik dan maar proberen.
Maar begrijp nog steeds niet, waarom ik geen tekentje krijg.
Dank in elk geval voor de adviezen.

Controleer ook even of je deze updates hebt (vooral de eerste drie):
KB 3035583 - According to Microsoft, this update enables "additional capabilities for Windows Update notifications when new updates are available".
KB 2952664 - Labeled a compatibility upgrade for upgrading Windows 7, its purpose is to "make improvements to the current operating system in order to ease the upgrade experience to the latest version of Windows".
KB 3021917 - A compatibility update for Windows 7 which "performs diagnostics on the Windows system [..] to determine whether compatibility issues may be encountered when the latest Windows operating system is installed.
KB2999226 - The Windows 10 Universal CRT is a Windows operating system component that enables CRT functionality on the Windows operating system. This update allows Windows desktop applications that depend on the Windows 10 Universal CRT release to run on earlier Windows operating systems
KB3075249 - Update that adds telemetry points to consent.exe in Windows 8.1 and Windows 7
KB3080149 - This update aligns down-level devices on the same UTC binary that's released in Windows 10. This update would enable all the down-level devices to receive the software updates, design updates, and additional power and performance tuning

Alle door Veng genoemde updates (behalve de eerstgenoemde) zijn toe te voegen en daarna te downloaden (vanuit Internet Explorer) op https://catalog.update.microsoft.com
Zoek daar op het KB nummer en kies uit de gepresenteerde lijst de "Update voor Windows 7" versie (omdat je Windows 7 32-bit hebt) om toe te voegen aan het "mandje".

Zie bijlage, als voorbeeld, voor KB3080149: Eerst zoeken op KB3080149, dan klikken op Toevoegen bij de "Update voor Windows 7" versie.
Zoek en voeg zo alle updates aan het mandje toe, en klik daarna op "mandje weergeven" om de updates met z'n allen te downloaden naar een map op je computer waar je zelf naar toe bladert.

Installeer ze daarna vanuit die map. Als een update reeds geïnstalleerd was dan krijg je daar een melding over en kun je doorgaan met het installeren van de volgende update.

Tijs.

Bijlagen

• windowsupdatecatalog.JPG
    windowsupdatecatalog.JPG
    65,7 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
als je gewoon het hulpprogramma uit mijn link download, gaat alles vanzelf ....

Ik ben bang dat je als je op de melding wacht, je lang, heel lang, kunt wachten... Via de 'MediaCreation Tool' zoals eerder beschreven is de beste optie. Zet 'm voor het gemak dan even op een USB stick.

@Veng - waar heb ik die naam eerder gehoord..? :thumb:

Laatst bewerkt:
@Venga. Ja. Dat viel me gisteren ook op. :shocked::D Bij mij komt hij van de samentrekking Voeding en Gedrag. Bedacht in feb. 2012 meen ik me te herinneren.
Je hebt wel een mooie avatar.

Laatst bewerkt:
Niet erg hoor :)

Maar, beste topicstarter, al enig resultaat?

Ga ermee aan de slag, maar heb ook andere dingen te doen.
Je hoort zo spoedig mogelijk

@ Veng en dnties: gekeken naar de updates in de catalogus, zoals geadviseerd.
De eerste drie (KB 3035583 KB 2952664 KB 3021917) waren in de catalogus niet te vinden.
Andere 3, waren er 2 reeds geinstalleerd, maar elke dag een stapje verder hoop ik.

Groet en bedankt maar weer.

deze link werkt gewoon in Internet Explorer, en geeft de update voor KB2952664 (tweede uit de lijst)

Je zult mogelijk wat fout doen, want (behalve de eerste, wat ik al aangaf) zijn alle updates te vinden in de catalog.

Tijs.

Had copy-paste gedaan, maar er mogen geen spaties in.
Nu wel gedownload.
En nu gewoon wachten op de melding van Microsoft onderin de systeembalk?

Thanks
Arie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan