PC loopt vast bij internetgebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
De score valt me nog mee.

Als u een andere harde schijf heeft dan zou ik de oude er uit halen en daar Windows op zetten. Zo kan er meteen veel worden uitgesloten.

Omdat er geen foutmeldingen zijn, is er veel stof in de kast gekomen en zit alles goed vast en recht? Familie had een HP en het metaal was ergens zo scherp dat een kabeltje kortsluiting maakte. Kijkt u nog eens goed.

Chipsets zijn inferieur aan grafische kaarten en hebben geen geheugen. Een eenvoudig grafisch kaartje zal de computer haast dubbel zo snel maken en haperingen in het beeld zijn dan verleden tijd. De chipset is voldoende voor kantoortoepassingen.

Soms vindt Windows het moeilijk om het virtuele geheugen, ook wel schijfgeheugen genoemd, groter te moeten maken. Dit is te voorkomen door de minimale en maximale hoeveelheid even groot op te geven. Wanneer u het op 0 instelt, opstart en de schijf defragmenteert, opnieuw instelt en weer opstart, dan is zowel de schijf als het virtuele geheugen gedefragmenteerd. Fragmentatie van de schijf kan na een aantal jaren problemen veroorzaken.

Ik ben nu wel uitgeput in suggesties en ideeën. Proefondervindelijk moet u er achter komen wat resultaat geeft en wat niet.
 
Mik,

ISP: Telfort
Modem: ZyXel
Speedtest: Down tussen 6,57 en 13,2 Mbps, Up tussen 1,6 en 1,7.
Wat mij opviel was dat ik, dat mijn mijn computer, ergens in Drenthe werd geplaatst. Met IP-adres 195.241.253.17, terwijl ik niet beter weet dan 195.168.1.60. Op andere snelheidsmeters globaal hetzelfde resultaat. Eigen meter op Telfort: 13,9 resp. 1,4 Mbits/s.

Ik ben hier een tijdje niet mee bezig geweest. In elk geval is het aanmerkelijk hoger geweest. Het abonnement is 20 Mb/s. Maar volgens hetzelfde Telfort, moet het op mijn adres 27 Mb/s kunnen zijn. Dat is ook vreemd.
Maar, zoals gezegd, ik ben niet up to date in dezen.

Tenslotte: chkdsk /f /r in Uitvoeren, geeft slechts kort een DOS schermpje. Ook zonder de toevoegingen.
Ik baal hier wel van. Tsonge, wat gaat er een tijd in zitten. Ik wil mij er ook best in verdiepen, verdiepen in de computer ins and outs, maar ik wil er ook mee kunnen werken.
Sorry voor dit stukje chagrijn.
Pyter1948
 
Tenslotte: chkdsk /f /r in Uitvoeren, geeft slechts kort een DOS schermpje. Ook zonder de toevoegingen.
Sorry voor de onduidelijkheid, typ in uitvoeren cmd /k en hit de entertoets.
In het dos-scherm typ je dan chkdsk /f /r (let op de spaties) en hit de entertoets.
Je krijgt een bericht in de strekking van dat schijfcontrole niet kan worden uitgevoerd omdat de schijf momenteel in gebruik is, herstart de pc en de controle wordt uitgevoerd.
Belangrijk: Onderbreek de controle niet, afhankelijk v.d. grootte van je C: schijf kan het even duren.
 
Laatst bewerkt:
Binnen gekomen bij Beheer via e-mail:

Mijn computer lag er helemaal uit, en ik was alles kwijt: 2 schijven van 1Tb.
Probeer nu met recovery terug te vinden wat nog mogelijk is.
1 Schijf doe ik zelf, de ander door een bedrijf.
Maar daarna weet ik niet of het oorspronkelijke probleem, vastlopen bij internetgebruik, is opgelost.
Zodra het lukt, kom ik terug.
Vriendelijke groet,
Pyter 1948.
 
Ik heb dit topic even moeten openen, om mijn excuses aan te kunnen bieden. Op een gegeven moment liep mijn computer vast bij de eenvoudigste handelingen. Maar ook tijdens tijdens uitvoering van herstel. Ergens in het traject ging het helemaal fout en werden bestanden gewist. Het heeft veel tijd gekost om zo veel mogelijk zelf terug te halen. Maar de grote bulk heeft een computerdeskundige gedaan. Daarna moest ik wel zelf eerst nog veel bestanden openen, om te zien wat de inhoud was. Ook ben ik bestanden kwijt geraakt, die niet meer te herstellen waren. Al met al, schrik en stress. Maar toch redelijk goed afgelopen.

Het is er toen niet van gekomen om jullie, Mik Zjegger en Alfred 2, te bedanken voor jullie hulp. Het was even hectisch toen, maar het blijft nalatig. Jullie doen het uiteindelijk belangeloos, en dat waardeer ik. Mijn excuus, en nogmaals mijn dank. Ik heb er van geleerd.

Pyt Dillingh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan