Datum in dropdown tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venszaad

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2015
Berichten
15
Fout

Beste mensen,
Ik heb een vraag over de datum in de dropdown tabel.
Voor een urenregistratiesysteem heb ik nu een lijst met de hele week van maandag tm zondag. De datum van maandag wordt altijd geselecteerd als de datum van de vorige week maandag. Maar wat ik nu wil hebben is als volgt. Wanneer ik iets van 3 weken moet invoeren, moet ik de datum nu handmatig wijzigen, Nu zou ik bijvoorbeeld willen dat wanneer ik bijvoorbeeld op de maandag 7 september kies, dat de rest van de week ook vanaf de 7 september telt (maandag 7 september kiezen, dinsdag wordt automatisch 8 september, woensdag auto 9 sep.... etc). Hoe zou ik dit kunnen doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk bijlage 246919
Nu pakt hij automatisch de datum van vorige week maandag en dat is goed.. maar soms moet ik 3 weken terug iets invoeren, dan wil ik dat als ik maandag 7 september kies, dat hij de rest automatisch ook bijwerkt.. (dinsdag 8, woensdag 9 etc..)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom maak je niet één dropdown met de weeknummers en laat je de data van de dagen achterwege? Die kun je dan bij het verwerken van het formulier laten berekenen.

Overigens is het bumpen van je vraag na drie uur wel wat aan de vroege kant ;)
 
Hey Devil, wat echt handig zou zijn is zo een dropwdown met de weeknummers. Als ik weeknummer 39 aan vink, dat hij automatisch de maandag 21-09-2015 selecteert, en dinsdag 22.. etc

Hoe zou ik dit moeten doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt met PHP de weeknummers wel opvragen, kwestie van een DateTime object gebruiken :)

PHP:
$date = new DateTime();
$week = $date->format("W");
echo "Huidige weeknummer: $week";

Als je dan ook het weeknummer van de week van 31 december opvraagt dan kun je met een simpele for-loop een dropdown genereren.
 
Hey devil, dat geeft nu de week naam aan, dat is wel juist. Maar wat ik eigenlijk wil is iets anders.
Ik wil dat wanneer ik de maandag wijzig naar 14 september, dat de rest van de dagen automatisch een dag erbij krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
$(document).ready(function() {
function getMonday(d)
{
var day = d.getDay();
diff = d.getDate() - day + -6;
return new Date(d.setDate(diff));
}

var day = getMonday(new Date());
var month = day.getMonth()+1;

for(var i = 0; i < 7; i++)
{
$('[name="start_day'+i+'"').val(day.getDate()+i);
$('[name="start_month'+i+'"').val(month);
}


Dit zorgt ervoor om de laatste maandag te pakken van vorige week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Venszaad ik heb de berichten die je hebt "verwijderd" weer hersteld, zodat ze doorzoekbaar blijven voor iedereen die een vergelijkbaar probleem heeft.

Als je geen hulp meer nodig hebt dan kan je dat gewoon aangeven; het is niet nodig om je posts onleesbaar te maken
:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan