DVD- speler vindt niks op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

pagigoli

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Berichten
32
Geruime tijd al maak ik reportages (met muziek) van mijn duizenden reis- dia's. Eerst scannen, en dan via Adober Première Elements een DVD ùake, en zalig nagenieten bij het afspelen via mijn DVD-speler op TV. TV is nog zo'n ouderwetse, maar nog steeds prima werkende ( en dure) beeldbuis TV, en de DVD- speler (en recorder) heeft ook al 12 jaar dienst gedaan. Maar tot nu toe ging alles prima.
Sinds kort heb ik een nieuwe PC, met windows 8.1, en een versie 12 van Adobe Première Elements. Ik vond terug wat tijd om nog eens de volgende reisreportage te maken, te branden op DVD en te bekijken eerst op de pc (met Windows Media Player, en met VLC Media Player) - geen probleem. Tot ik dan de DVD in de DVD-speler stak, en ik de melding kreeg " empty disk ". Ik probeerde een vorige DVD, nog met de vorige pc gemaakt, en die werkte wel. Ik ging naar mijn dochter met mijn recente ( zogezegde " empty disk") DVD en ja hoor, op haar DVDspeler (van recentere datum dan de mijne) zag ik wél mijn reportage.

Waar zit het probleem? Windows 8.1? de nieuwe brander in mijn pc? de recentere versie van Adobe premiere elements?
 
Snel opgelost. Het probleem zit in de te oude DVD-recorder. Dus: een eenvoudige, goedkope DVD speler gekocht, en kijk : het is allemaal zoals ik het wou.
 
Mooi...
Je hebt nog wel 2 backups op de pc en een andere plaats van die mooie DVD? Ze gaan nl ook wel een keer stuk....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan