Nieuwe printer advies gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
129
Ik ben op zoek naar een nieuwe printer, een zogenaamde AIO. Hij moet printen.scannen en kopieren en redelijke kleurkopieen geven. Verder goedkoop met inktgebruik, maar vooral betrouwbaar. Er moeten ook geen chips in de cartridges zitten waardoor alleen merk-cartridges zijn te gebruiken. Prijsidee ca. 50-75 €. Wie kan mij een printer adviseren waarover weinig klachten zijn?
 
@petbar : volgens mij vraag jij om iets onmogelijks. Een low budget all-in-one doet denk ik voor een bepaalde tijd wat het budget belooft : printen, scannen en kopiëren, maar ik denk niet dat je voor een dergelijk laag bedrag een machine kunt verlangen die én degelijk / betrouwbaar én goedkoop in de operationele kosten is.
 
Ik heb een AIO HP printer, de Deskjet 3070, B611 serie.
Zit in deze prijsklasse, heb hem nu 2 jaar, werkt heel goed. Ik zelf vind hem zeer betrouwbaar (en dat moet ook, want ik gebruik Linux).
Het enige nadeel is dat de cartridges snel leeg zijn.
Het goede nieuws is dat ze bij http://www.uwcartridgewinkel.nl/ (en dan het huismerk met de chip van HP) niet duur zijn (je hebt ook nog andere winkels zoals https://www.inktmedia.com/inkt-patr...e-capaciteit-inktmedia-huismerk-met-chip.html en https://www.inktknaller.nl/inkt/hewlett-packard---hp/zoeken-op-cartridge-nr/hp-364-bk/)

Ik denk dat je ergens altijd wel iets in moet leveren, en dat gast0225 bijna gelijk heeft. Bekijk waar je de printer voor wilt gebruiken en bekijk daarna welke kosten je wel en niet wilt maken.
 
Kwestie van een rekensommetje maken hoe vaak je print en zo en of kleurafdrukken werkelijk nodig zijn en echt nuttig bleken... of dat je voor die paar kleurafdrukken net zo goed even naar een copy shop kunt gaan....
Een inktjet printer verspeelt heeeeeeel veeel (ook kleuren...) inkt soms wel een kwart van een patroon... aan schoonmaken v/d printkop.

Als je dat rekensommetje gemaakt hebt.. kom je wellicht tot de conclusie dat je een zw laser AIO binnen 2 of 3 of 4 jaar terugverdiend hebt... en dan meestal ook nog een veel betere tekst afdruk die ook nog watervast is, dus niet gaat vlekken...

Een recent geteste voordelig zw laser AIO is de Samsung Xpress M2070FW van ca 165 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/unsorted/1171472/samsung-xpress-sl-m2070fw-multifunctional.html
Test staat in de Consumentengids nr 10 oktober 2015, p16/17 , loop even een biep in of kijk online (resultaten deels zichtbaar)

Dus maak je eigen balans op....
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is nog niet echt beantwoord. De laserprinter die Andre voorsteld, gaat boven het budget en zal te weinig worden gebruikt. Wie heeft nog suggesties?
 
Over het algemeen geldt: hoe goedkoper de printer, hoe duurder de afdruk. Ook de goedkopere laserprinters hebben een hoge afdrukprijs en de betere inkjetprinters printen goedkoper dan deze laserprinters. bron: http://www.inkoutlet.nl/nl/blog/post/tips-kopen-nieuwe-printer

Als je een inkjetprinter te weinig gebruikt (of onregelmatig) dan is het sneller indrogen van de printkop inherent hieraan. Bij een printer met slechts 2 inktpatronen ben je dan het beste af omdat er bij nieuwe inktcartridges ook weer een nieuwe printkop zit.

Ik gebruik zelf een HP Officejet 6500A met goedkope huismerk inkt. Je krijgt dan wel van die gevarendriehoekjes in het display van de printer te zien en een melding dat je geen originele inkt gebruikt, maar je kunt dan op OK drukken en het print verder prima. Ik denk dat te veel mensen daar dan ook al afhaken, bij het zien van zulke meldingen. De kunst is om niet te snel op te geven; ik vond het zeer rendabel om even drie minuten (als het al zo lang was) uit te vinden hoe-en-wat, om daar dan 50 euro mee te verdienen (het verschil in prijs met originele inkt van HP).
 
Ik heb ooit een relatief dure laserprinter gekocht, een Kyocera, maar die uit een patroon 5000 afdrukken haalt voor ca 75 euro....
Met kids erbij, scholen en zo, print je best heel wat en de teller staat na veel meer dan 10 jaar ergens op 20.000 afdrukken... (mijn dame ging ook nog weer opnieuw naar school...).
Probeer dat maar eens met inktjet printers.. had me een vermogen aan cartrigdes gekost... maar ca 500 afdrukken per cartidge... dus elke tonerset is dus minimaal 10 cartrigdes...
En dan de kwaliteit: een laser printer drukt super scherp af en een ander voordeel... het vlekt niet ......ook niet als er een druppeltje water opkomt.
Kleuren: er werd zo weinig in kleur gedrukt... dan ik na mijn 1e inktjet ervaring besloten hebt geen kleuren te kopen en af en toe naar de copy shop te gaan.
Inkt jets met kleuren zijn helemaal al duur ivm met de schoonmaak acties... of je inkt droogt in omdat je het zo weinig gebruikt....

Inkt van inktjets... das vloeibaar goud... ;) wat je voor een paar ml betaalt... het verdienmodel is toch duidelijk... wat smurf67 ook schrijft :
Over het algemeen geldt: hoe goedkoper de printer, hoe duurder de afdruk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan