Webcam ombouwen naar een normaal videosignaal, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik ben voor iemand aan het kijken of een eenvoudige webcam met infrarood verlichting die normaal op de USB poort van een computer werkt is om te bouwen naar een videosignaal, zodat deze op de TV aangesloten kan worden.

Het probleem is dat deze persoon door bestolen te zijn in eigen huis zich niet meer veilig voelt, ik heb een sleutel van de voordeur, was die laatst vergeten en bij het aanbellen kwam de betreffende persoon met een broodmes de deur open doen.

Ik weet daar wel mee te handelen, maar iemand anders mogelijk niet met alle gevolgen van dien.

Een webcam met infraroodlampjes koop je tegenwoordig al vanaf € 3,50, ik weet dat het geen hoge kwaliteit is, maar het voldoet prima om te zien wie er voor de deur staat.

Een webcam op een TV aansluiten is dus het videosignaal uit de webcam te plukken en via de scart aansluiting op video naar binnen te laten komen zodat het even via de TV kijken makkelijk en handig is. Er moet uiteraard 5 volt naar de webcam, maar een eenvoudige trafo voldoet.

Mijn vragen:

Hoe krijg ik het videosignaal uit de webcam? Of zet deze terug naar een videosignaal?

Hoe krijg ik 5 volt in de webcam om het te laten werken, zo ook de infrarood ledjes?

Of heeft iemand een andere goedkope oplossing, want geld is er eigenlijk niet, dus ik moet low budget te werk gaan?

Elke tip is welkom, een aanbieding ook van iets wat er op lijkt ook.

Ik zag al een deurspionnetje met een beeldscherm, zag dat de kabel wel een heel klein vermoedelijk printplaat stekkertje los gehaald kan worden, maar hoe verleng je dat?

Ik heb ook een Elro systeem gezien met camera met volgens mij een ip zender en ontvanger waar een geheugenkaartje in kan, deze kan zo ook op een TV worden aangesloten door middel van een Videosignaal, maar Elro staat bij mij bekend als troep en onbetrouwbaar.

Graag bruikbare tips en low budget als het even kan.
 
@Lange Pier,

Helaas, het spionnetje zit niet op de juiste plaats, dat komt omdat er 2 grote ramen in de deur zitten, zo weet ook iemand die de persoon lastig wilt vallen dat deze thuis is.

@gast0660,

Ik heb zo'n ding pas ergens nog gezien, koste 30 euro, maar het flatkabeltje is helaas te kort. De stekker op het printplaatje van de gene die ik zag kon los, maar verlengen is een stuk lastiger.

@All,

Er is een optie om met 2 platen de ramen af te schermen, dus zou het zelfs zonder kunnen, maar een analoge kleine camera zou wel een mooie oplossing zijn, die plaats je zo op 1 of meerdere TV's waardoor zowel beneden als boven vrij snel gezien kan worden wie er voor de deur staat. (het is een maisonnette woning met een gedeelde trap op 1 hoog die open is)

Echter een verlangkabeltje die lijkt op het systeem van "gast0660" die ik gezien heb met dacht ik de mogelijkheid om het op een geheugenkaartje op te nemen, dat lijkt mij ook wel wat, het blijft dan wel op 1 schermpje werken.

Een kleine analoge camera kan je wat hoger onder het afdak op 1 hoog ophangen waar niet zonder trap bij te komen is.

In alle gevallen zijn infrarood leds nodig, want als het donker is, dan zie je helemaal niets.
 
Laatst bewerkt:
Daar had ik nog niet aan gedacht, er is heel wat keuze achter die link.

Misschien een rare vraag, maar afgelopen avond kwam ineens in mij op dat de TV ook een USB aansluiting heeft, even een ouder type webcam geprobeerd, maar helaas geen beeld.

Nu vraag ik mij af, het is een smart-TV, maar zit wegens omstandigheden (voorlopig) niet op het internet, is er een programma of app dat met een Philips smart-TV kan werken zodat de USB aansluiting gebruikt kan worden om beeld te krijgen?

Veel smart-TV's hebben tegenwoordig skype, maar vaak ontbreekt de microfoon en camera, zou er een programma of app zijn die via de USB aansluiting beeld kan geven?
 
Na het lezen van uw start-post was de eerste gedachte die bij mij opkwam: achteruitrij-camera voor een auto.
Deze beschikken allemaal over aparte voedings en video-aansluitingen..( veelal jack / tulp dus eenvoudig te verlengen ).
Wellicht dat u daar iets mee kunt.
Ook deze zijn via sites als eBay of Alibaba voor niet te veel te koop...?
 
Dat is inderdaad een goed idee, maar eerst eens kijken wat er werkelijk gedaan kan worden, want even een TV of computer opstarten is ook niet handig.

VDK_P had ook al via een link diverse oplossingen laten zien, even kijken wat wijs is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan