Foto's van .png weer naar .jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
969
Hoi Allemaal,

De foto's op mijn PC staan sinds kort op .png :confused:
Ik wil ze graag weer op jpg hebben....
Wat is de manier om alles weer op JPG te zetten ?

Mijn dank is groot !!!!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Da's snel Edmoor :thumb:

Ik werk sinds kort ( dat zal de reden wel zijn van de verandering ...) met Photoshop...
Zou het hier ook mee kunnen ?

GrtZ
 
Ik ken Photoshop niet maar die zal dat best kunnen. Die batchmode van Irfanview kan ze echter allemaal in 1 keer doen.
 
Dank je wel Edmoor, Ga het even uitvogelen, hoe en wat, en laat het je ( hoop vandaag) horen..:thumb:
 
Waarom zou dat de reden van verandering zijn ? Je geeft toch zelf aan in welk formaat je ze wil opslaan in Photoshop. Dat heb je zelf in de hand.
 
Hoi Terrarabo,

"Waarom zou dat de reden van verandering zijn ?" Geen idee ik probeer te bedenken waarom mijn foto's zomaar in .png staan.

En de reden waarom ik ze weer graag in .jpg wil hebben is omdat ik sommige mappen met mapinhoud foto's op grote pictogrammen heb staan, en dan zijn in jpg een heel stuk duidelijker ...:rolleyes:
 
Dat bedoel ik niet.
Jij zegt dat Photoshop waarschijnlijk de reden is dat al je foto's nu .png zijn. Maar dan heb je ze gewoon niet goed opgeslagen. Je kiest zelf namelijk waarin je ze opslaat waar je ook de keuze hebt voor .jpeg
 
Klopt, maar de foto's die anders altijd op mijn PC en waar ik niks mee gedaan hebt !!! staan nu ook in .png
 
Overigens zou ik niet gaan converteren met Irfan. Dit soort software voert vaak eigen "optimalisaties" uit als je naar .jpg converteert. Afhankelijk van het soort en kwaliteits eisen is dit niet gewenst.
Welke versie PS heb je ? Als je CC gebruik kan je ook gratis Bridge gebruiken en daarmee een batch opdracht uitvoeren.
 
Als je CC gebruik kan je ook gratis Bridge gebruiken en daarmee een batch opdracht uitvoeren. ja dat heb ik ook ontdekt maar ik moet er zo vandoor dus begin ik er (hoop ik ) vanavond aan....:d
 
Mogge Mannen,

Het probleem is opgelost.
Eerst de oorzaak , het was niet Adobe wat ik veronderstelde. het was de instelling van mijn Snaggit waar ik de laatste dagen veel schermafdrukken mee had genomen, die stond op opslaan .png :evil:

Het aantal scherm afdrukken viel dus eigenlijk wel mee maar ik zag gisteren (had veel haast) dit even
niet zo .
Dus met wat extensies veranderingen heb ik de boel weer netjes op jpg gezet , zoals ik het graag wil hebben.

Mannen hartstikke bedankt voor het meedenken ik heb er in ieder geval weer wat bij geleerd :rolleyes:

GrTz H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan