Geen flash op "chromebook"

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Aan de hand van het artikel in de nieuwsbrief van een maand geleden, heb ik mijn moeders oude laptop omgetoverd in een chromebook.
Na een paar dagen loop ik tegen (vooralsnog) 2 probleempjes aan. Misschien dat iemand hier bij kan helpen?

1 Is dat de touchpad wel werkt als muisaanwijzer, maar dat hij niet reageert op 2 keer tikken, als muis knop.
Daarvoor moet ik de 2 knoppen hebben die er onder aan zitten.

2 is dat de Chromebook geen flash heeft. Volgens Chrome zit flash ingebouwd, maar ook daar kan ik hem niet vinden.
Installeren via Adobe wil ook niet.

Weet iemand hier de oplossing voor??
 
Wat betreft link 1
Mijn moeder heeft ook nog een echte Chromebook, daarop werken de spelletjes die schijnbaar werken op flash wel. De zogenaamde facebook spelletje.
Maar de oude laptop, die op Windows draaide en zo traag was, en nu omgetoverd is tot een Chromebook, daarop werken die spelletjes dus niet.
Volgens die link moet ik in de adresbalk iets intoetsen, en krijg ik een lijstje met onder andere flash te zien....maar ik krijg een lijstje met slechts 3 dingen, maar geen flash....

Die 2e link ga ik even proberen

Thanks alvast
 
Hallo MisterDennis,

Dat met het touchpad kan wel kloppen. Dat had ik ook.

Dan wat betreft Flash heb ik het gemis - en de oplossing - in het artikel vermeld en de oplossing uitgebreid behandeld onder het kopje "Flash, pdf, mp3, mp4 installeren". Helpt je dat verder?

groet,

Erik98
 
Daar had ik daar dus iets over gelezen.....ik wist dat ik ergens iets gelezen had, maar kon het niet meer vinden
Heel erg bedankt, en ik zal het binnenkort eens proberen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes MisterDennis.

Loop je vast, ik volg nu deze sectie zoveel mogelijk op de voet! Laat het maar weten.

groet,

Erik98
 
@Erik98

Ik heb het lijstje gevonden, en ik kom ook in die shell pagina.
Maar zodra ik de "code" wil invoeren, krijg ik steeds de melding "

Ik doe het zoals de site het aangeeft.
Maar krijg steeds de volgende zin dan: "no such file or directory"

#To install Flash
cp /opt/data/libpepflashplayer.so /opt/google/chrome/pepper/ -f (dan druk ik op enter)
cp /opt/data/manifest.json /opt/google/chrome/pepper/ -f (dan druk ik op enter)
cp /opt/data/pepper-flash.info /opt/google/chrome/pepper/ -f (dan druk ik op enter)

Waar ga ik de mist in?
 
Dan is mijn eerste gedachte dat er iets mis is gegaan met die map /opt/google/chrome/pepper/

Probeer eens de opdracht ls /opt/google/chrome/ en vertel ons wat er gebeurt ... Dan zou er een lijstje moeten komen waar de map pepper in staat.

groet,

Erik98
 
ls /opt/google/chrome/ Beginnend met de i
(bash: is command not found)

ls /opt/google/chrome/ (beginnend met kleine L)
krijg ik een klein lijstje

Maar zie ik nergens iets staan van pepper
 
Hoi MD,

Dan is het vermoedelijk fout gegaan bij het aanmaken van de map pepper! Dan moet je die stap opnieuw uitvoeren:

Code:
mkdir /opt/google/chrome/pepper/

Probeer eens?

groet,

Erik98
 
Zodra ik weer bij die laptop ben, zal ik dat eens doen.
Maar waar en hoe doe ik dat dan?
 
Hoi MisterDennis,

Het is een opdracht voor in de terminal. Lees het artikel anders nog even door hoe dat precies ging.

groet,

Erik98
 
Hallo Erik,

Ik heb geprobeerd om die "mkdir /opt/google/chrome/pepper/" toe te voegen, maar krijg dan de volgende boodschap
mkdir: cannot create directory 'mkdir /opt/google/chrome/pepper/' :read-only file system
 
Hoi Dennis,

Je moet er wel beheerder voor zijn! Dat doe je in stap 4 met de opdracht sudo su. Zie het artikel :D ... .
 
I did!

Start de browser en zorg dat je internet hebt.
Druk op Ctrl+Alt+T op een terminal tab te openen
Tik in: shell en druk op Enter
Tik in: sudo su en druk op Enter (dit geeft je alle beheerdersrechten, straks kan je alles)
Je wachtwoord wordt gevraagd. Dat is hier: password. Tik dat in. Je ziet niets van wat je nu intikt. Ben je erin als beheerder, dan zie je dat op de tab van het venster. Daar staat dan root@localhost. Jij bent nu de baas over het hele systeem in alle opzichten!
 
En dan toch die boodschap?? Wat vreemd ... .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan