• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd die nog te gaan is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

In het bijgesloten bestandje heb ik mijn vraag gesteld. Ik wil graag weten hoeveel tijd er zit tussen twee data. In de ene rij klopt deze en in de andere niet.

Bedankt voor uw reacties.
 

Bijlagen

  • Tijd die nog te gaan is.xls
    26,5 KB · Weergaven: 29
Zo klopt het m.i. wel.

Mvg,

Ocirne
 

Bijlagen

  • Tijd die nog te gaan is.xls
    25,5 KB · Weergaven: 22
Niet dat het je probleem oplost. Maar zet de celeigenschappen in kolom B eens op 'd-m-jjjj u:mm:ss' om te zien of er verschil in zit. Ik heb jouw seconden verschil gezien en na een druk op <F9> (herbereken) was het verschil weg. Nu lukt het mij niet meer om jouw probleem te reproduceren. Dus mogelijk dat Nu() niet geheel correct werkt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens jouw formule bedraagt het aantal dagen tussen 8 oktober en 25 december 17 dagen. Dat kan niet kloppen :p
 
Deze zal het dan moeten zijn
 

Bijlagen

  • Kopie van Kopie van Tijd die nog te gaan is(jp2).xls
    24,5 KB · Weergaven: 13
Code:
=ALS(C2>B2;GEHEEL(C2-B2;0)&" "&TEKST(REST(C2-B2;60);"u:mm");"-"&GEHEEL(B2-C2;0)&" "&TEKST(REST(B2-C2;60);"u:mm"))
 
Iedereen bedankt voor het oplossen van dit probleem. Toch heb ik nog een paar vraagjes:

1. waarom klopte de formules die ik gebruikte niet in rij 3 en wel in rij 2. Toch een beetje vreemd.
2. met de oplossing van HSV krijg ik nu in de kolommen E t/m H als ik de oorspronkelijke formules gebruik, =DAG(D2) enz., overal te zien #WAARDE.
Is het misschien mogelijk om de formules in E tm H ook nog aan te passen?
 
Op mijn eerste vraag in het laatste bericht denk ik dat ik al ontdekt heb wat het probleem is. Er wordt puur gekeken naar de dag in de maand, maar er wordt niet gekeken naar welke maand het is. Dus als het binnen de 30 dagen is gaat het goed, maar als de toekomstige datum meer dan 30 dagen later is dan vandaag gaat het fout. Is dit goed geredeneerd?
 
De formules staan in het bestand.
 

Bijlagen

  • Tijd die nog te gaan is.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 33
Dag Harry,

Alweer bedankt. Helaas klopt de formule in kolom G voor het aantal minuten niet. Zou je hier aub nog even naar willen kijken?
 
Beetje omslachtig maar...
Code:
=SUBSTITUEREN(TEKST(REST($C2-$B2;1);"u:mm");TEKST(REST($C2-$B2;1);"u:");"")*1

Zet achter elke formule *1.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Harry,

Ik heb je formule in mijn bestand geplaatst en het werkt perfect! Hartstikke bedankt.

Maar ik weet echt niet wat er allemaal gebeurt. Is het misschien mogelijk dat je me uitlegt wat er precies gebeurt met deze formule? Ik heb al gekeken met Formule Evalueren, maar ook dit kan ik niet volgen.
 
Hoi,

Ik wil het met alle plezier uitleggen, maar.....

Druk ƒx links van de formulebalk, en loop door de formule door de cursor te verplaatsen met de pijltjestoets.
Lees anders de Help over 'substitueren' eens.
Dit blijft beter bij je hangen. ;)
 
Dag Harry,

Nogmaals hartelijk dank voor alles. Ik wist niet dat het mogelijk was om met Fx formules te bekijken.
 
Graag gedaan.

Die uitleg ook weer nuttig geweest dus.
Succes. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan