• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dropdown (keuze) menu werkende naar een einresultaat die als lijst te gebruiken is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenegging

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2015
Berichten
2
dag mensen,

Ik ben al een lange tijd aan het prutsen om in Excel iets te maken waarbij ik een drop down (keuze) kan maken wat weer resulteert in een nieuwe keuze menu (waarbij alleen van het voorgaande resultaat de mogelijke keuze te maken is) dit meerdere maken herhalend tot een uiteindelijke eind resultaat. Ik heb het wel met een extra hulp tabblad en zoekfuncties voor elkaar gekregen om dit voor 1 regel te doen. maar ik wil juist dit een tig keer kunnen gebruiken steeds met een ander eindresultaat. en ik denk dat er dan een heel ander systeem nodig is.

Als bijlage heb ik een infoblad staat met alle gegevens. en in het blad1 waar de zoekfunctie/dropdown menu en eind resultaat moet komen te staan in een lijst die je vaker kan gebruiken.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem,

bijvoorbaad dank,
Maarten

Bekijk bijlage Dropdown menu naar eindresultaalt die vaker te gebuiken is.xlsx
 
maarten,

zoek eens op getrapte validatie
 
Hoi,
Hierbij een voorbeeldje, naargelang keuze in a1 andere keuze in b1
Uw vbtje bevat echt teveel info:eek:
Greetz
 

Bijlagen

  • appelen&peren.xlsx
    9 KB · Weergaven: 53
hallo Maarten,
je schrijft:
Ik heb het wel met een extra hulp tabblad en zoekfuncties voor elkaar gekregen om dit voor 1 regel te doen.
ik zie hier niets van terug in je voorbeeld.
uit zo'n voorbeeld kan ik meestal wel afleiden wat iemand bedoeld.
ik zie nu niet hoe het verband tussen je infoblad en blad1 is.
graag wat meer uitleg.
 
Laatst bewerkt:
Zoals door gast0660 en Haije al aangegeven kan het met getrapte validatie alleen dan op een andere manier. Spilts jouw infoblad op in verschillende lijsten. Zorg er voor de elk item uniek is. In het voorbeeld heb voor elk item het fasenummer gezet. Zie tab 'lijsten'. Met gedefinieerde namen kan je zo zoeken. Ik heb het tot de derde trap uitgewerkt. Maar het principe voor de volgende blijven hetzelfde. Je hebt veel te veel informatie in jouw voorbeeldje staan om te controleren of het helemaal goed gaat maar dat is een kwestie van bijschaven. Dit is wel het principe hoe het kan. De 'lijsten' moeten wel correct gesorteerd zijn ander werkt het niet.
 

Bijlagen

  • Dropdown menu naar eindresultaalt die vaker te gebuiken is.xlsb
    206,3 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Maak lijsten met unieke items:

Code:
Sub M_snb()
   With Sheets("infoblad")
      For j = 2 To .Cells(1).CurrentRegion.Columns.Count
          .Cells(1).CurrentRegion.Columns(j).AdvancedFilter 2, , Sheets("snb").Cells(1, j - 1), True
      Next
      Sheets("snb").Columns.AutoFit
      Sheets("snb").Rows.AutoFit
   End With
End Sub
 
Voortbordurend op de aanzet van snb (lijsten met unieke items).
De lijsten staan hier op de sheet "infoblad" kolom BA, BB, BC,etc..
 

Bijlagen

  • Copy of Dropdown menu naar eindresultaalt die vaker te gebuiken is.xlsx
    163,6 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan