Vind schijven niet meer na update Win 10 - geen toegang tot de schijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Register.JPGMisschien kan iemand mij helpen of hier iets fouts staat

zie bijlage. Hier vind ik namelijk het meeste over.
 
20151016_165804.jpg20151016_165812.jpgWanneer ik de SATA 4 aan zet kan ie m niet vinden. En daar zit volgens mij het probleem. Drive 4 not found Serial ÄTA, SATA - 4 Alert Failed to detect one or more drive

Ik heb hem in de BIOS maar uitgezet anders krijg ik steeds die melding. Weer kast opengemaakt. Er lopen twee dunnere draadjes naar mijn moederbord. Zit goed vast. De andere twee dikkere draden gaan naar een ander device. Weet nog niet hoe dat heet. Dit moet open te maken zijn want ik zie een klepje dat ik naar beneden kan duwen, maar het geheel gaat niet omhoog en daar zitten de dikkere draden in.

Weet iemand nog raad???????????????? Ik heb een Dell XPS 420 (nodig aan vervanging toe), maar ik wil dit apparaat toch proberen werkend te krijgen.......Zie bijlagen
 
Laatst bewerkt:
Laat ik dan nog een hulp poging doen.
Mijn schijfbeheer onder win 10 ziet er zo uit:
Afbeelding uploaden lukt niet, ik krijg steeds de melding: Dit is geen geldig afbeeldingsbestand.
Dan maar zo.
In de balk boven staan bij mij 1 icon meer: vernieuwen
Het is waarschijnlijk een Dell.
Probleem opgelost......:D
Nee even serieus, Kijk een of je de nieuwste drivers voor je moederbord kunt krijgen bij Dell.
Driver Easy PRO, DriverGuide ToolKit, DriverPackSolution zijn programma's die ook kunnen helpen de juiste drivers te vinden.
Zet ze allemaal bij elkaar en probeer met apparaatbeheer je drivers te vernieuwen door ze in de gedownloade drivers te laten zoeken.

Als het dan nog niet lukt, formatteren en met een andere distributie/schijf win 10 home/prof proberen te installeren.
Mag hopen dat het je lukt.
 
Ga ik serieus naar kijken, al zie ik mijn pc niet meer staan bij Dell. XPS 420 Dan is het lastig de juiste drivers te vinden.

Nog iets. Je kunt pas een driver erop zetten als ie fysiek wat ziet staan en dat is nu juist het probleem. Hij ziet de schijf niet. Hij zal volgens mij toch eerst de device moeten zien anders kun je er geen drivers opzetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie trouwens dit op de US site staan.........

Product not tested for Windows 10 upgrade

Dell is not testing or developing Windows 10 drivers for this product. If you choose to upgrade, some features, applications, and connected devices may not work as expected.

See a list of tested products
 
Iets is beter dan niets.
Ik zou dan naar windows 8 drivers zoeken.
Misschien doen die het per ongeluk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan