Chromixium.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lange Pier

Inventaris
Lid geworden
30 dec 2005
Berichten
30.896
Al een paar keer Chromium OS v.a. een stick te laten werken maar dat lukte niet best.

Nu met Chromixium de 64 bit ISO via Rufus op een stick gezet, werkte gelijk en makkelijk.
http://chromixium.org/
 
Al een paar keer Chromium OS v.a. een stick te laten werken maar dat lukte niet best.
Geen idee waarom deze sticky is, maar ik heb wel een vraag.

Wat lukte er dus niet best? Daar ben ik benieuwd naar.
 
Stick gemaakt met image writer, stick boot wel maar gaat niet verder en er staan vele partities op die helemaal niet nodig zijn en de tijd van freubelen heb ik al lang achter mij gelaten en dan hou ik het voor gezien.
En die Chromixium draaide binnen 10 minuten incl. downloaden, op stick zetten en booten....

Heb het helemaal niet nodig maar wil het weten hoe het makkelijk is te gebruiken en dat is die Chromium OS niet, alhoewel, om een bootable stick ervan te maken.
 
Hoi Pier,

Ik ben hier nu via de laatste versie van Chromixium (1.5 32 bits) en vooralsnog ziet het er inderdaad helemaal uit als een Chromium met de solide basis van Ubuntu. Het pakte ook vrijwel alles over van mijn oude Chromium installatie.

Alleen het touchpad doet het niet. Dat kan ik persoonlijk wel missen, maar ik zal toch eens kijken of ik dat aan de gang kan krijgen.

Goede tip! Ik ga er verder mee werken om het beter te leren kennen.

groet,

Erik98
 
Heb dezelfde ervaring opgedaan als Lange Pier. Cromixium laat zich gemakkelijk installeren. Het enige dat bij mij nog ontbreekt is contact via wifi met het net werk. Heb geïnstalleerd op een laptop en een notebook; bij beide geen netwerkverbinding via wifi. Ik blijf zoeken hoe ik dat op kan lossen.

Gr, saluki
 
Mooi Jan,

Niet elke WiFI chip laat zich vlot configureren in Linux systemen. Er zijn echte lastpakken bij. Om welke machines gaat het hier?

groet,

Erik98
 
Hi Erik,
Ik heb een HP Compaq 6735s en een Packard Bell notebook kav 60.

Gr, saluki

Edit: inmiddels heeft het notebook wifi. Ik kan niet meer nagaan wat ik precies heb gedaan. Plots kreeg ik een rijtje netwerken te zien, waaronder de mijne.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Saluki,

Apart dat notebook, maar het werkt.

De Compaq heeft een broadcom b34 wifi chip. Dat vond ik via Google. De drivers ervoor zitten wel in de programma-bibliotheek. Druk op de Windows toets, ga naar Applications > systeem > Add, Remove & Update software (dat is Synaptic) en zoek op bcm of Broadcom. Installeer dat. Ik denk het niet maar heel misschien is een herstart nodig.

Hier is de link naar mijn bron.

Ik ben benieuwd. Succes!

groet,

Erik98
 
Laatst bewerkt:
HI Erik,

Gisteren de Compaq ook aan de praat gekregen. Het volgende heb ik gedaan:
64 bit Chromixium geïnstalleerd (lukte bij het notebook niet met dezelfde usb-stick??), via software en drivers - additional drivers, de broadcom getracht te activeren.Toen dat gebeurd was, verscheen een venster met alle netwerken in mijn omgeving. Job done.

Hartelijk dank voor het meedenken.

Gr, Jan
 
Mooi!

Dat zoeken naar additionele drivers was een goede. Dat had onder de 32 bits versie wellicht ook een mogelijkheid geweest.

In principe is dit een Ubuntu 14.04 installatie. Daar is hier een rijtje tips voor te vinden om na de installatie uit te voeren ter optimalisering.
 
Dank voor deze tip. Erik. Ik ga ermee aan het werk.
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat de reden dat de 64 bit niet werkt op het notebook komt doordat de cpu het niet aankan.

Gr, Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan