BIOS code

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayjay2000

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2014
Hallo iedereen,
Ik heb een compaq 60cq 300ed. Ik heb gisteren windows 7 starter erop gezet. Ik was bezig met de drivers maar toen deed die niks meer. Muis, toetsenboord zelfs de aan/uit knop deed het niet. Toen heb ik de accu eruit gehaald. Als ik de laptop nu opstart hoor ik 1 lange piep en 2 korte piepjes en het scherm blijft zwart. Ik weet niet wat ze precies betekenen. Op sites stond haal je ram eruit en zet die er weer in, dat heb ik ook gedaan. Sommige zeggen sluit een monitor aan, dat heb ik ook gedaan. Ik heb de CMOS battery erin en uit gehaald. Ik weet het niet meer. Wat moet ik doen? Alvast bedankt voor hulp.

BIOS driver ? Je hebt toch niet geprobeerd het BIOS te flashen hè ?

Ben bang van wel "WinFlash voor HP notebook systeem-BIOS (voor notebooks met AMD-processoren)". Maar ik drukte op annuleren voor dat de installatie begon als het goed is. Kunt u meschien in grote lijnen uitleggen wat dat is?

Laatst bewerkt:
En dat kan ik niet meer maken? Wat ik nog begrijp is dat volgens die bios codes het een video probleem betekend.

Ik zal wat hulp inroepen van iemand die daar meer in thuis is. Hopelijk reageert hij straks......

Overigens zeggen 1 lange en 2 korte piepjes dat er problemen zijn met de videokaart. Dat staat ook op die BIOS site waar je naar verwijst.

*Edit:
Zie net pas dat je daar al achter was.

Heb ik ook gehad met mijn moederbord maar toen ik het cd'tje van mijn moederbord erin deed kreeg ik een flash systeem en toen heb ik hem opnieuw geflashed en toen deed die het weer

Edmoor, corrigeer me als ik het fout hebt maar ik maak eruit op het fout gegaan is met het flashen van het BIOS dus dat er nu piepjes komen en dan even ongeacht welke is te verwachten.

Edmoor, corrigeer me als ik het fout hebt maar ik maak eruit op het fout gegaan is met het flashen van het BIOS dus dat er nu piepjes komen en dan even ongeacht welke is te verwachten.

Wie ben ik om jou te corrigeren ;)
Het is in ieder geval wat die piepjes betekenen. De oorzaak kan inderdaad divers zijn.

Ik zal even duidelijk maken wat er is gebeurt. Ik was gisteren bezig met de drivers omdat ik windows 7 had geïnstalleerd. Ik heb alle drivers van deze site geïnstalleerd http://support.hp.com/nl-nl/drivers...2/model/3938324#Z7_3054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1. Dus ook voor de videokaart enz. Ik had per ongeluk bijna de bios geïnstalleerd maar die had ik als het goed is geannuleerd

Als je nu boot krijg je dan dezelfde bios code?

Denk niet dat die winflash wat heeft gedaan.

Had je laptop al eens opengemaakt?
Komt mij over dat het grafisch deel is losgelaten van het moederbord.

https://www.youtube.com/watch?v=b8leHJxqrfk

Ik heb alleen de onderkant opengemaakt dus bij de ram en harde schijf en ik krijg alleen en zwart scherm en die piepjes.

Heb ik ook gehad met mijn moederbord maar toen ik het cd'tje van mijn moederbord erin deed kreeg ik een flash systeem en toen heb ik hem opnieuw geflashed en toen deed die het weer

Dus ik moet een bios setup zoeken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je bios beeps krijgt geeft aan dat de bios gewoon werkt en is een bios update helemaal niet nodig.
Als de bios verkeert is geflasht heb je dat nodig, waarom die overbodige informatie waarbij mensen op het verkeerde been worden gezet ontgaat mij.

Verder openmaken en het grafische deel controleren of het notebook naar een bedrijf brengen die dat kan oplossen als je het nog de moeite waard vind.

Ik ben 15 jaar zoals jullie vast al hadden gezien aan mijn naam. Ik vind computers enz interessant dus ik ga hem openmaken en proberen te maken. Als het mis gaat heb ik toch nog een goede pc.

Gaat je naam dan veranderen als je ouder wordt?:cool:

Opletten met wat je doet, niets forceren en eerst 10x kijken.
Kijk of er op youtube een film is te vinden over het demonteren van die specifieke laptop.
B.v.
https://www.youtube.com/watch?v=CNoIiObXHts
Kijk of die linker "flip" met de GPU nog goed is gesoldeerd.

Einddatum is wel aan te passen...:P

Zou het de wet van Murphy zijn geweest?
Windows 7 erop zetten, drivers installeren en de boel werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan