zwart scherm bij opstarten windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

hauer

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
102
op de packard bell laptop met AMD E-450 APU met Radion HD Graphics 1,65 GHZ verschijnt tijdens het opstarten gedurende enige minuten een zwart scherm.
Is dit op te lossen?
 
Packard Bell Easy Note LK

Het betreft een Packard Bell Easy Note LK met AMD E-450 APU
 
nee, want zo oud is deze laptop niet...
overigens heb ik wel op een engelse website de volgende tip voor dit probleem gevonden:
Ctrl + R
type regedit.exe
Ctrl + F
type enableulps
double click enableulps
change value to 0
rebout

Ik heb dit echter niet uit kunnen proberen omdat de laptop niet reageert op Ctrl + R
 
Ctrl + R
type regedit.exe
Dit moet zijn windowstoets (de toets met het windows logo) + r hit de entertoets en alleen regedit is genoeg.
Als de sleutel wordt gevonden springt hij vanzelf naar de sleutel/subsleutel en selecteert hem automatisch.
N.B. Bij mij (Win 7) is hij te vinden onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0001\EnableUlps (Reg_DWORD = 0)
Ctrl + f moet je doen in het registereditorscherm, dan krijg je een zoekschermpje
typ: enableulps
dan wordt het register doorzocht naar de desbetreffende sleutel e/o subsleutel.
Dubbelklik op de sleutel om evt. de waarde te veranderen (standaard zou hij op 0 moeten staan), ik zou je aanraden van tevoren een systeemherstelpunt maken voordat je veranderingen in het register aanbrengt.
Lees dit (Eng) ook even door.

ULPS is a feature of AMD GPUs which are in a multi-GPU CrossFire configuration. You're correct in that it means Ultra Low Power State, and essentially, when enabled, it turns off the second GPU when it isn't in use. This feature sometimes causes problems with games and overclocking, and there are some cases when it does cause a slow boot. Bron: Tomshardware
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie!
Ik kan nu in het registereditorscherm komen en heb enableulps op 0 gezet.

Helaas blijkt dit niet de oplossing te zijn want bij het opstarten wordt het scherm direct na het verschijnen van het blauwe Windows-icoontje nog steeds enige minuten zwart...

Wat kan ik nog meer proberen?
 
Ik heb verder even geen idee, heb zelf Win 10 niet.
Wellicht dat in het Bios nog opties aanwezig zijn zoals "fast boot" o.i.d.
Handleiding van jouw product.
Wellicht dat andere forumleden nog andere opties hebben/weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik was te snel met mijn conclusie: het probleem is wel degelijk opgelost: geen zwart scherm meer!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan