Netwerkprinter buiten netwerk benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
203
Hallo,

Ik zit met een uitdaging.
Wij hebben op het bedrijf een netwerk waar we met rdp op inloggen.

Nu hebben we ook een klimaat netwerk wat lokaal werkt.
Graag zou ik een printer die in het (rdp) netwerk staat willen gebruiken op het lokale netwerk.
Het lijkt mij dat dit wel zou kunnen, maar ik heb geen idee hoe.

Iemand een idee?
 
Lijkt mij niet dat dit gaat werken (wacht evt. op anderen met hun tips):
Je kunt wel een lokale printer meenemen in je RDP sessie, dus vanaf je RDP sessie er naar printen maar andersom niet.

Voor wat jij wilt heb je een VPN nodig óf een combinatie van portforwarding en firewall zodat je vanaf lokaal de remote printer kunt bereiken. Remote portforwarding instellen naar poort 9100 TCP naar de netwerkprinter, waarbij de remote firewall dat alleen toestaat vanaf het publieke ip-adres van de lokale Internetnetwerkverbinding.
Dan lokaal een lokale printer toevoegen, met een nieuwe standaard TCP/IP poort die verwijst naar het ip-adres van de remote site/firewall en dan de juiste driver voor die remote printer er lokaal bij installeren.

Voorbeeld porforwarding/firewall:
Stel dat www.watismijnip.nl aangeeft dat je lokale publieke ip-adres 123.123.123.123 is en het publieke ip-adres van de RDP-lokatie 234.234.234.234 is en het ip-adres van de remote printer ip-adres 192.168.0.99 is, dan op de firewall van 234.234.234.234 toestaan dat 123.123.123.123 toegang heeft op poort 9100 TCP van 192.168.0.99
Daarna portforwarding op de firewall van 234.234.234.234 instellen dat poort 9100 TCP moet worden geportforward naar 192.168.0.99
Lokaal een printer toevoegen met een nieuwe TCP/IP poort die wijst naar 234.234.234.234

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb het opgelost door een extra netwerkkaart in de pc te bouwen. De printer lokaal geïnstalleerd.
Nu heeft de pc dus twee netwerken. Eentje om via te printen en eentje om het klimaat te sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan