Raar telefoontje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikonhero

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2012
Berichten
17
Hoi, ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze topic, maar ik kreeg vandaag een raar telefoontje van iemand die gebrekkig engels spreekt met een soort indaas accent en hij begon erover dat mijn computer problemen zou hebben.
Ik meen me te herinneren dat ik al eerder door zo iemand gebeld ben. Ik heb op het internet gelezen dat dit vaker voorkomt. Ik ben er natuurlijk niet op ingegaan, maar hij leek wel te weten dat ik een windows computer heb en dat ik hem aan had staan. Moet ik hier verder nog iets voor checken? Ik heb een betaalde versie van McAffee (al jaren) met firewall en heb zojuist ook het programma superantispyware gedraaid en een aantal dingen verwijderd. Zijn er verder nog dingen die ik kan doen om zeker te weten dat deze meneer niet in mijn computer kan?

Alvast bedankt.
 
Hij leek dit te weten omdat iedereen zowat WIndows gebruikt ;)

Dit zijn de zogenaamde mensen die jou willen helpen met een virus. Je moet dan dingen doen die hij zegt en dingen downloaden en zo, en dan krijg je een virus op je pc en dan voor heel veel geld halen ze dat weer weg.
Nooit intrappen dus.

Er zijn al meerdere meldingen/topics hierover op dit forum.

Een leuke post om te bekijken is dit: http://steunpunt-almere.nl/oplichters-zijn-weer-actief/#more-5191
Mochten ze mij nog eens bellen, ga ik dat ook doen hahaha!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan