Sterk wisselende netwerksnelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan_Kol

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
58
Ik vraag mij af of het aan de draadloze netwerk component van mijn Medion laptop ligt. Ik heb nl twee identieke laptops, die onderling heel sterk afwijkend gedrag vertonen.

De meest gebruikte heeft enorm wisselende snelheden bij WiFi gebruik: van 144MHz tot 5,4 MHz en af en toe helemaal niets meer. N.B. De netwerksnelheid fluctueert vrijwel constant.

De andere heeft constant 144MHz.

Ik heb dit getest met beide laptops naast elkaar. Op beide laptops draait Windows 7 incl. alle updates en op beide gebruik ik Kasperski. Ik ben mij bewust dat dit de verbinding tussen de Fritz! box cq. een andere tussengeschakelde draadloze router en mijn computer is. Meestal is er internet verbinding maar soms ook niet, lekker vaag allemaal en erg lastig omdat het dan weer wel en dan weer niet optreedt.
De afstand laptops Fritz! box is ca. 4 meter en gaat door twee gipsachtige wanden.
De afstand van andere router is ca 60 cm tot de computer en geen wanden of wat dan ook ertussen.
Mij provider is XS4ALL glasvezel 100/100.
Het netwerkje heeft 1GB/100MHz opties en bedraad word inderdaad 1GB gemeld als netwerksnelheid,

Soms helpt de verbinding verbreken en dan direct opnieuw opbouwen, soms moet ik de laptop herstarten om überhaupt een draadloze verbinding op te zetten.

Heeft iemand een idee?
 
Als je een externe wifi-dongle hebt kun je die eens proberen (of misschien lenen van iemand).. Dan kun je eventueel zien wat er aan de hand is.
 
Heb je al geprobeerd om de drivers van je draadloze netwerkkaart (opnieuw) te installeren?
 
Heb je al geprobeerd om de drivers van je draadloze netwerkkaart (opnieuw) te installeren?
Tsja, daar had ik niet aan gedacht en dat is iets wat ik vroeger vaak toepaste. Ook nu weer met goed gevolg, dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan