2e monitor valt uit wanneer op de splitter de tv wordt aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.de Gast

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
379
Beste helpers,

Ik heb een 2e scherm aangesloten aan mijn PC.
Dit 2e scherm zit aangesloten dmv een splitter op een 2e video uitgang op de pc.
Het is een DVI to DVI en VGA splitter
kabel .jpg.
Waarbij:
1 uitgang voor de 2e monitor (VGA).
1 uitgang voor de tv (DVI) aan deze kabel zit eerst een verloop stekker van DVI to HDMI.
1download.jpg
Op beide uitgangen van de splitter wordt het beeld doorgegeven.
Doch wanneer ik de TV (hdmi) kabel inplug in de splitter valt het beeld van de 2e monitor uit.

Iemand enig idee ?

Alvast bedankt voor jouw reactie.

Groet,
 
Laatst bewerkt:
Welke videokaart? meeste oudere en on-board kaarten ondersteunen gewoonweg niet meer dan 2 schermen
 
Vermoedelijk of DVI-d of HDMI, die VGA gebruikt die platte pen met de 4 pinnen eromheen en is analoog en die blijft aan?

Of dual-link er iets mee te maken heeft om gelijktijdig dvi en hdmi te kunnen gebruiken.......
 
Beste helpers,
mijn excuses voor de late reactie.

@wampier,
Ik begrijp wat u bedoelt. Doch wanneer op alle beeldschermen beeld word weergegeven zal de videokaart wel geschikt zijn vermoed ik.

@ Lange Pier,
Kunt u uw antwoord toelichten ?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Niet zonder verdere info over die videokaart wat werd gevraagd.

En de vraag van mij was of indien de TV/hdmi wordt aangesloten of dan de DVI monitor uitvalt of de VGA.
 
Dank voor de reactie !

Onder Apparaatbeheer/ beelscherm adapters tref ik "Radeon x1650" aan.
Kunt u hier iets mee?

De VGA monitor valt uit wanneer ik de TV (HDMI in de HDMI to DVI verloopstekker druk).
(beiden aan de splitter kabel).

Groet,
Peter
 
Hallo Lange Pier,

Fijn dat u meedenkt !
Vervelend dat ik het niet duidelijk onder woorden kan brengen maar ik doe mijn best.


Er zitten 3 uitgangen op waarvan ik de DVI's gebruik. Zoals deze:
http://www.cnet.com/products/ati-radeon-x1650-pro-dual-link/

Op de ene uitgang zit een verloop van DVI naar VGA (hoofdscherm)
Op de ander uitgang de splitter:
1 uitgang voor de 2e monitor (VGA).
1 uitgang voor de tv (DVI) aan dit uiteinde zit eerst een verloop stekker van DVI to HDMI.


VGA valt alleen uit als er aan die DVI uitgang een verloop naar HDMI naar TV wordt gebruikt?
Dat weet ik niet of dat alleen zo is. Ik heb geen monitor met een DVI aansluiting.

Groet,
Peter
 
Vermoedelijk, kan het nergens staven, schakelt de kaart de VGA van die 2e DVI-a uitgang uit als er een digitaal signaal wordt gevraagd.
Vaak kunnen ze maar 2 signaalstromen doorgeven maar ook dat kan ik niet vinden voor kaarten met 2 DVI-a uitgangen.

Op beide uitgangen van de splitter wordt het beeld doorgegeven.
Dat weet je dus niet, indien er een monitor met een DVI-d ingang wordt gebruikt zou die VGA uitgang ook uit kunnen vallen maar die heb je niet om dat te testen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Aan de andere kant ondervind je dit probleem en een oplossing met de gebruikte hardware kan ik niet vinden, miss iemand anders een idee.
 
]Vermoedelijk, kan het nergens staven, schakelt de kaart de VGA van die 2e DVI-a uitgang uit als er een digitaal signaal wordt gevraagd.
Vaak kunnen ze maar 2 signaalstromen doorgeven maar ook dat kan ik niet vinden voor kaarten met 2 DVI-a uitgangen.

Hmmm, okay zou idd kunnen. Wel een tegenvaller voor de prijs van die video kaart denk... (hij zat al in de pc bij aanschaf, maar toch, als ik naar de prijzen nu kijk)...

Dat weet je dus niet, indien er een monitor met een DVI-d ingang wordt gebruikt zou die VGA uitgang ook uit kunnen vallen maar die heb je niet om dat te testen.

Wat ik bedoelde is dat er wel een signaal naar beide uiteinde van de splitter gaat.

Ik had geen idee dat er meerdere variaties waren...:eek: Weer wat geleerd :thumb:

miss iemand anders een idee.

Ik hoop het. Nu lig ik steeds op mijn knieren om dat stekkertje in/uit te pluggen :p

Bedankt voor jouw zoek werk :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan