Ziggo is gestopt met news.ziggo.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Ik heb Horizon TV van ZIGGO aangeschaft, niet wetende, dat bij aanschaf van een nieuwe dienst van Ziggo,

hun Nieuwsgroep News.ziggo.nl zou komen te vervallen (wegens gebrek aan belangstelling, volgens opgave !!!!.

Deze dienst was gratis en kon alles downloaden tot 50 dagen oud.

Nu is de vraag wie kan me dit ook leveren, liefst dat de posten nog wat ouder mogen zijn?

MVG
Jan Filarski
 
Er zijn redelijk wat commerciële providers van usenet, zoals supernews. Uiteraard zijn deze diensten dan weer niet gratis, dus afhankelijk met wat je met "alternatief" bedoeld.
 
Hallo Wampier

Redelijk is bij mij zo goedkoop mogelijk en zoveel mogelijk data

MVG
Jan Filarski
 
Ik gebruik I-Telligent. bij een jaar abonnement is het € 4,25 per maand:
http://www.i-telligent.nl/

Onbeperkt downloaden, 900 dagen retentie en een max van 50 Mbit.
 
Laatst bewerkt:
Als je niet dagelijks / wekelijks download, maar zo nu en dan en dan ook nog eens gericht download, dan is deze misschien wel aardig. Daar kun je, naast de reguliere manier van een abootje afsluiten, ook prepaid downloaden. Ze hebben nu de Halloween actie hetgeen betekent dat je nu 25% korting krijgt.

iig 5 dagen gratis (op proef)

Het tevens 'mijn' provider.
Voorheen had ik Eweka, die beviel prima, alleen kon die geen snel abootje leveren. Ik heb nu de Elite van XS en ik kan je verzekeren dat downloaden met een snelheid van 40.000 tot 52.000 KB/s, érg prettig is. Een gemiddeld DVDtje van 5 giga is in minder dan 60 sec. binnen, gecheckt en uitgepakt. (en een mkv'tje van 9 tot 14 gig in 2,5 minuut... ;) :D )
 
Laatst bewerkt:
Klinkt leuk en ik twijfel geen moment aan je relaas, maar daar moet uiteraard ook je internet abonnement naar zijn. Een hogere snelheid dan die van je internet verbinding zal je er niet mee krijgen.
 
detail.jpggrabbit prt-scr.jpg
Zojuist zelfs 59.283 KB/s gehaald met mijn 500 Mbits Kpn fiber abonnement.\
ik twijfel er niet aan dat jij er niet aan twijfelt, maar er zijn ook bezoekers op de Helpmij die...........

Wat de hoofte van de snelheid betreft; TS heeft die helaas nog niet genoemd.

Feit dat ik XS aanbeveel, is omdat zij het Elite abonnementje hebben (dat nog steeds vrij goedkoop is) al dan niet in de Prepaidvorm, waarmee je dus onbeperkte snelheden kunt halen, idd. net zo snel als de max. snelheid bij je ISP abonnement is (maar dat is natuurlijk logisch). Da's dan ook precies de reden dat ik bij Eweka ben vertrokkken. Zij hebben geen sneller abonnement dan 100 Mbits/s, daar waar ik een glasvezel abonnement heb van 500 Mbits/s.
XS news biedt die snelheid wel. Dus afhankelijk van de snelheden die TS kan halen.................
Ziggo heeft abonnementen die boven de snelheid van de gemiddelde usenetprovider (zoals Eweka) uitgaan en zolang wij de snelheid van TS niet kennen.

GrabIt users weten hoe de 2 scr-dumpjes gelezen moeten worden en trekken hun eigen conclusie(s).

Hallo Wampier

Redelijk is bij mij zo goedkoop mogelijk en zoveel mogelijk data

MVG
Jan Filarski
De hoeveelheid data is bij een betaalde usenetprovider in principe onbeperkt, dus daar hoe je je geen zorgen over maken en bij een aantal andere geldt de fair-use policy.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde alleen even de nuance aanbrengen, niet de kwaliteit van XS betwisten :)
 
Zo had ik 'm niet ook niet gelezen, maar omdat ik Jan Filarksi inmiddels al wat langer op de Helpmij tegenkom, meen ik te weten dat hij "blij" wordt van heel gedetailleerde / uitgebreide antwoorden
 
Dat is helemaal waar :)
 
Indien je een prepaid datablok wilt kopen ben je mijns inziens beter af bij Astraweb dan bij XS News.

Je krijgt daar 25 GB voor $10, 180 GB voor $25 en 1000 GB voor $50, zelfs met de korting van 25% is het goedkoopste blok per GB goedkoper dan bij XS News. De retentie bedraagt 2625 dagen i.t.t. 877 dagen bij XS News. De snelheid is ook ongelimiteerd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,
Goed gezien, ik ben ook al een dagje ouder het gaat allemaal zo snel.
Mvg
Jan Filarski
 
Veel, maar het kan simpeler.
Als jij zou besluiten om een payserver te nemen (welke dan ook en whatever met welke abonnementsvorm) dan denk ik dat je het beste af bent met Spotnet en GrabIt. Da's een kwestie van 1x instellen en in Spotnet type je gewoon de naam van een film of muziekstuk dat je zoekt en even later krijg je de resultaten aangeboden. Da's oneindig gemakkelijker dan middels binsearch, nzbindex en noem maar op.
 
Hallo gast0225,
Ja daar heb je gelijk in, maar ik ben nu aan het testen met Spotnet, maar daar komen bepaalde posten waar ik in geinterresserd ben niet voor.
 
noem er eens 1

En als antwoord op je vraag / vragen wat je met binsearch, nzbindex en nzbclub kunt en wat het kost :

het goede nieuws? Die kosten niets. Je kunt ze het beste vergelijken met Google. In het slechtse geval zou het kunnen zijn dan je een gratis accountje aan moet maken om toegang tot bepaalde zoekfuncties te krijgen.

Met Google kun jij helemaal niets, zolang je geen internetabonnement hebt bij bijv. Ziggo of zo. Dan kun je het internet op en pas dan kun je (gratis) gebuik maken van Google om dingen op te zoeken.

In die zin moet je ook binsearch, nzbindex en nzbclub 'zien'. Je kunt er weliswaar al mee zoeken (net zoals met Google), maar je kunt hetgeen je gevonden hebt en graag wil downloaden, pas downloaden als je een abonnement hebt bij een payserver zoals bijv. Eweka, Astraweb, XSnews, etc. etc.
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Oke, zoals b.v.: AVG Pro NL Internet Security 2015 Build 6014 32-64 bit bij Jogo73

Wordt besproken op Wicked4all.info

MGV
Jana Filarski
 
Beste Jan,

écht het allerlaatste wat je moet doen, is een illegale versie van een virusscanner downloaden en in gebruik nemen. Betaal het luttele tientje voor een paar jaar abonnement voor een virusscanner. Tools als Mbam kun je wel gratis gebruiken, maar een illegale virusscanner versie? Nee, niet doen! Gebruik dan de gratis versie van een virusscanner, maar NIET een illegale betaalde versie.

Hallo gast0225,

Oke, zoals b.v.: AVG Pro NL Internet Security 2015 Build 6014 32-64 bit bij Jogo73

Wordt besproken op Wicked4all.info

MGV
Jana Filarski
Ja hoor, met het tooltje waarover wij het eerder hadden vind ik 'm.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan