pagina / websites uit zoekresultaten filteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

menky

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2013
Berichten
9
Hallo,

is het mogelijk om bepaalde websites uit je zoekresultaten te halen? Is daar software/ add-on voor?
Als ik bv op een afbeelding zoek van bv een 'glazen schaal' dan is het resultaat merendeel vanuit alibaba en andere voor mij totaal oninteressante commerciële websites.
Ik kan natuurlijk wel een gespecificeerde zoekopdracht geven, maar misschien is er wel een handigere manier voor.

met groet, Menk
 
Hoi hoi menky

Hoeveel is me bekend dat is niet mogelijk omdat je als standaard zoek machine Google aangegeven hebt ...toch ?
en die add-sense van alibaba is ook op dit moment en nog steeds ( snap niet waarom ) onderdeel van Google ( helaas ! ) zo hebben wij gebruikers vaak ook last van onnodige en/ of overbodige sites enz..:confused:
Op andere kant je kan wel een pagina of site blokkeren, maar in dit geval krijg je sowieso een blanco-pagina tevoorschijn enz..

P.S. Trouwens weet ik niet hoe zal lopen, als je alleen maar Bing als zoekmachine ( bij invoegtoepassingen ! ) zal instellen ..
Lees maar ook ( als je dat wil ! ) die een mooie uitleg over zoekmachines -->> KLIK <--DuckDuckGo deze kende en ken
ik zelf ook niet, en op pagina kan je lezen dat die heeft beperkte advertenties etc..
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dat wel mogelijk.
In Google zelf door in het zoekveld de niet-gewenste zoektermen op te nemen met een minteken. "-"

Als je zoekt op "trein" krijg je (natuurlijk) heel veel resultaten met of over de NS
Als je zoekt op "trein" met als aanvulling " -NS" zien je resultaten er heel anders uit.
 
heh tecsman snap natuurlijk wat je bedoel maar het is niet helemaal zo zoals jij dat bedoel of wil enz..:confused:

Met of zonder min teken of aanhaling tekens enz..enz.. ook als je zoekt terecht zeer veel resultaten je komt sowieso welke zijn van alibaba site van afkomst en dat is alweer chinees z.g.n.mde zoek-machine ..
Je kan absoluut niet ( bij specifieke zoektermen dus ! .... soms en af en toe ! ) wat via Google zoeken zonder dat je resultaten ook via alibaba zal krijgen ...
 
Laatst bewerkt:
DuckToGo geeft idd veel minder commerciële Chinese alibaba rommel dan Google. Maar moet wel even wennen aan de layout enzo.
Ben nog steeds op zoek naar een app/ add-on waarin ik kan aangeven dat ie bepaalde url moet wegfilteren uit een zoekopdracht. Blijft lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan