bestandslocatie favorieten wijzigen in Edge

Status
Niet open voor verdere reacties.

corvdh

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
128
Ik heb sinds dit weekend een nieuwe Windows 10 computer gekocht.
Nu heb ik een paar vragen.

Ik heb de bestandslocaties van Documenten, Afbeeldingen, Video, Muziek, Downloads en Favorieten verplaatst naar een andere partitie dan waar ik Windows 10 op heb staan. (rechtsklikken op map en dan bij tabblad Locatie de locatie veranderen)
Dit is allemaal gelukt, alleen word de favorieten map niet in Microsoft Edge weergegeven.

Zo deed ik het ook altijd op mijn oude computer waar ik Windows 7 en internet explorer 11 op had.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Ook zou ik graag de favorieten map in mijn startmenu terug zien, kan dit?
 
De favorieten folder van Edge is deze:
Code:
%UserProfile%\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites

Deze locatie is vooralsnog niet te wijzigen. Er zijn al heel wat "vooralsnog niet" issues met Edge. Als je IE een prettige browser vind zou ik die gewoon blijven gebruiken.

Wellicht dat je hier ook wat aan hebt:
http://www.computeridee.nl/workshop/hoe-zet-je-je-favorieten-over-naar-edge/
 
Laatst bewerkt:
Doe eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:favorites

Kijk in welke map je terechtkomt. Desnoods open je ernaast de map waar je denkt Favorites naar te hebben omgeleid en kopieer je de bookmarks naar de map die je zojuist met shell:favorites hebt bereikt.

Hoe je de Favorites map in Start menu krijgt weet ik zo snel niet.

EDIT: Edmoor had andere tips. Die eerst proberen.

Tijs.
 
Een map aan het Start menu toevoegen kan je doen door een snelkoppeling naar de map te maken op je bureaublad. Klik er met rechts op en kies Vastmaken aan Start. De snelkoppeling kan je nu verwijderen.
 
Ik heb even die link van Edmoor bekeken en kom er dus achter dat je in Windows 10 gewoon nog de internet explorer hebt.
Edge pictogram van mijn taakbalk verwijderd en internet explorer er voor in de plaats gezet.
ik heb nu gewoon weer mijn favorieten beschikbaar in de browser.

Ik ben ook even naar de favorieten map gegaan en vervolgens rechts geklikt en gekozen voor de optie Aan Start vastmaken.
Nu heb ik in het rechter gedeelte van het start menu een snelkoppeling staan naar de favorieten map.
Dit ook gedaan met Internet explorer, zo staan nu mijn favorieten en internet explorer keurig naast elkaar in mijn start menu.

Ik had liever mijn favorieten als menu in mijn start menu gehad maar dit is ook goed.

Voorlopig ben ik tevreden, bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan