Een Printer Sharen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal,

Ik heb een USB Printer aan mijn computer (Win10 Pro 64-bits) hangen, de printer heb ik gedeeld

Nu moet een andere computer (Win7 Prof. 64-bits) deze printer toch kunnen "zien" ?

Ja, maar ik zie de printer niet. (komt dat soms door Win10 ?

MVG
Jan Filarski
 
Je zal 'm op die andere computer wel in moeten stellen als netwerkprinter.
 
Wat je zou kunnen proberen (is ook helemaal afhankelijk hoe je gedeeld hebt):
a. Achterhaal de naam én het ip-adres van de delende pc. In dit voorbeeld: COMPUTER2 en 192.168.1.35
b. Op de computer die van de delende computer gebruik wil maken:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> \\computernaam_van_a
dus (in dit voorbeeld): [Windows-toets]r toetscombinatie -> \\COMPUTER2
Kijk of je de gedeelde printer krijgt te zien. Indien ja, erop rechtsklikken en kiezen voor Verbinden.
Alternatief (als op computernaam het niet lukt) kun je ook kijken of het op ip-adres wél lukt.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> \\ip_adres_van_a
dus (in dit voorbeeld): [Windows-toets]r toetscombinatie -> \\192.168.1.35

Natuurlijk moeten zowel de delende als de verbindende pc aan dezelfde router zijn aangesloten (bedraad of draadloos), anders zullen ze elkaar niet kunnen zien.
Zorg er ook voor dat beide pc's in Netwerkcentrum aangeven verbonden te zijn met een Thuisnetwerk (dus niet Openbaar netwerk).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik moest eerst een Thuiswerkgroep haanmaken, evenals de moest de andere computer daarvan lid zijn. En toen was er al een verbinding.
Alleen, in Win10 hebben ze alles "verstopt", en dat is zeer lastig zoeken.
Allemaal bedankt,
Mvg
Jan Filarski
 
Inderdaad is niet alles makkelijk te vinden.
En inderdaad is een Thuiswerkgroep een goede methode om bestandendeling en printerdeling mogelijk te maken, alhoewel (met beduidend meer valkuilen, dus goed van je dat je de Thuiswerkgroep-richting hebt gekozen) het ook mogelijk is om zónder Thuiswerkgroep hetzelfde te bereiken.

Graag gedaan m.b.t. het meedenken. Graag nog wel even de vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan