Connectie met internet maar kan niets doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

radical03

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
106
Ik heb volgend probleem. Ik kan connectie maken met het wifi internet bij mij thuis. Dit geeft volgens mijn PC geen problemen.
Als ik dan vervolgens met firefox of een andere browser google wil openen lukt dit niet. Hij geeft nergens een fout melding dat hij geen connectie heeft.
Mijn skype kan geen connectie maken. Dus het lijkt alsof iets alles blokkeert. Maar ik vind niet wat. Ik heb mijn firewalls al eens uitgeschakeld, mijn anti virus uitgeschakeld.

Dit probleem deed zich voor van de ene dag op de andere. Ik heb de avond ervoor mijn nieuwe antivirus geïnstalleerd. Maar die avond had ik nog geen problemen. Pas vanaf de volgende dag had ik dit probleem. Maar als het de antivirus zou zijn dan vind ik het vreemd dat het niet opgelost is als ik deze uitschakel...

Heeft iemand ideeën waar ik eventueel foutmeldingen kan vinden om 1 het probleem te vinden en 2 dit probleem op te lossen?

IK heb windows 8.1 en antivirus is NOD32.
 
Open een opdrachtregel met administrator rechten
Tik in de opdrachtprompt het volgende in:
ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset
netsh int ip reset


Combineer [windowstoets & r] → tik:control ncpa.cpl en klik op Eigenschappen van de adapter.
Selecteer hier Internet Protocol versie 4 (TCP /IPv4) en klik op Eigenschappen.
Bij De volgende DNS-serveradressen gebruiken vul je het volgende in:
Voorkeurs-DNS-server : 208.67.222.222
Alternatieve DNS-server : 208.67.220.220
 
hoi hoi radical

Via WiFi lukt dus niet maar andersom ( ! zonder WiFi ? ) dan wel ?

Langs mooie en handige tip van dnties, heb je deze ook welke ev. helpen kan ... -->>KLIK
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt allemaal. Ik probeer zeker al deze tips vanavond als ik thuis ben.

Royonix, ethernet kabel kan ik niet testen. Ik heb geen kabel naar deze desktop PC.
 
Open een opdrachtregel met administrator rechten
Tik in de opdrachtprompt het volgende in:
ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset
netsh int ip reset


Combineer [windowstoets & r] → tik:control ncpa.cpl en klik op Eigenschappen van de adapter.
Selecteer hier Internet Protocol versie 4 (TCP /IPv4) en klik op Eigenschappen.
Bij De volgende DNS-serveradressen gebruiken vul je het volgende in:
Voorkeurs-DNS-server : 208.67.222.222
Alternatieve DNS-server : 208.67.220.220

Thanks! Dit heeft geholpen. Het werkt weer!
 
browser opent niet


Ik heb hetzelfde probleem. Wel verbinding met internet, maar geen enkele browser opent. Ik heb uw advies aam dorado oogevolgt, maar bij mij helpt het niet. Heeft u nog andere tips?

Bij voorbaat dank.

Kleintje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan