pop3 mailboxen bij domenien op egen server thuis hoe pak ik dat aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi
Geloof me , ik zet hier niet zomaar een vraag neer.
Ik heb Gegoogeld toe mijn ogen zeer deden, alle mogelijke Youtube instructie video's bekeken maar ik kan gewoon iets vinden wat werkt.
Mijn server configuratie:
Windows XP professional servicepack3
XAMP-win32-1.8.2-6-VC9 http server op poort 80 (draait)

Hierop heb ik een paar domeinen op draaien net DNS van HostNet.nl
Het zijn hobby websites met weinig verkeer en thuis hosten maakt het minder duur..

Onder andere: Datingbedrog.nl dit is een website die ik al 15 jaar draai en die waarschuwt voor dating oplichters en oplichter datingsites en: BotaNegras.com een website voor Vrienden in Mexico
Ik noem deze websites omdat ik ze ook in mijn voorbeelden van wat ik wil ga gebruiken.

YAWCAM webcam broadcaster op poort 8081 (nest camera, draait) elk jaar weer leuk
Microsoft SQL Server 2008 Express zonder Errors geïnstalleerd draait als service.

Microsoft Dot.Net framework 4.0 ik geloof dat het zo heet.. was ooit eens ergens voor nodig.

#1
Wat heb ik wil:
pop3 mailboxen bij die domeinen.

Mailboxen bij mijn bestaande en zelf gehoste websites: bijvoorbeeld webmaster@datingbedrog.nl of editor@botasnegras.com
Ik wil die pop3 boxen gewoon met bv. Outlook, Thunderbird etc kunnen gebruiken
Via internet omdat ik leden van die motorclub BotasNegras ook eigen e-mail adressen wil geven als fariseo@botasnegras.com of mario.rivera@botasnegras.com om maar een paar voorbeelden te noemen.
Een SMTP server hoeft niet omdat gebruikers de SMTP van hun eigen providers kunnen gebruiken.

#2
Wat heb ik geprobeerd:
Mercury Mail
Dit zit standaard in de XAMPP webserver, maar ik begin echt te twijfelen of die hier wel geschikt voor is.

Mercury mail heeft wel een pop3 functie maar Ik kan geen mailboxen aanmaken met de e-mail adressen die ik wil.
Het enige wat ik kan vinden is "setup local users" waar je alleen een naam. volledige naam. en een wachtwoord in kunt geven.

Ik kom daar niet verder mee

Als ik google en youtube door struin vind ik alleen maar uitgebreide handleidingen hoe ik die SMTP server aan de gang met krijgen maar dat zoek ik niet.
Ook al zou ik het willen, KPN blokkeert die poort toch.

Nergens is een zinnige handleiding te vinden hoe je een pop3 server aan de praat moet krijgen.

Hmail Server
Ik heb de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd volgens deze youtube instructie video
Daarvoor heb ik die SQL Express 2008 geinstalleerd en die hele installatie verliep ook probleemloos ..

Tot dat die gast Hmail Server aan gmail en yahoo-mail accounts gaat koppelen en dat wil ik juist kwijt..

Niets over koppelen aan eigen domeinen..
OK je kunt dat zelf aangeven in de configuratie.
Maar dan krijg ik het probleem dat ik die gemaakte mailbox xxxx@Datingbedrog.nl niet kan bereiken.
Ik krijg steeds de zelfde foutmelding:

Aanmelden bij server voor inkomende e-mail (POP3): Er is een interne fout opgetreden op de server voor inkomende e-mail (POP3).
Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
De reactie van de server was: -ERR Cannot connect to POP server 80.60.19


Ik heb bij mijn MX in de DNS configuratie gekeken en daar staat mail.datingbedrog.nl en dit forward naar mijn IP adres

in c:\windows\system32\driver\etc\hosts heb ik het eerst zo aangegeven:

127.0.0.1 mail.datingbedrog.nl en kon geen contact maken.

Toen heb ik het er zo in gezet:
127.0.0.1 datingbedrog.nl mail.datingbedrog.nl

En ook zo geen contact te maken, telkens de zelfde foutmelding

ik weet het niet meer..
 
Voordat je al die moeite gaat doen. Kijk eerst eens of poort 25 bij je provider open staat. Staat namelijk bij veel providers dicht i.v.m. spam en andere rommel.

Verder zou ik niet moeilijk doen. Je pc kost meer aan stroom, dan dat hosting per maand kost. Ben je van een boel gedoe af.


Maar goed. Is lang geleden, maar HMail zou moeten werken. Staat poort 25 wel open van buiten naar binnen? En is poort 25 wel geforward naar je server toe? Zelfde voor poort 110?
 
Voordat je al die moeite gaat doen. Kijk eerst eens of poort 25 bij je provider open staat. Staat namelijk bij veel providers dicht i.v.m. spam en andere rommel.
Poort 25 is toch SMTP ? daar heb ik geen belang bij, men kan ook de smtp server van de eigen provider gebruiken.
Verder zou ik niet moeilijk doen. Je pc kost meer aan stroom dan dat hosting per maand kost. Ben je van een boel gedoe af.
Ik draai "off the grid" = een lading 24V zonnepanelen die 4 vrachtwagen accu's opladen en twee Mastervolt inverters 24>220 2.5KW elk.
Elektriciteit kost me niks.

Ik betaal nu in totaal 25 euro per jaar voor de DNS forwarding
Toen ik nog alles gehost had was dat 220 euro per jaar voor het zelfde aantal domeinen en dat kan ik me gewoon niet veroorloven..
Maar goed. Is lang geleden, maar HMail zou moeten werken. Staat poort 25 wel open van buiten naar binnen? En is poort 25 wel geforward naar je server toe?
KPN heeft poort 25 dicht staan, maar smtp kan me niks schelen, het gaat me om de pop3 verbinding
Zelfde voor poort 110?
Ik heb de portforwarding naar mijn server toe staan, maar inderdaad als ik een online portscan doe staat 110 dicht.
Hoe kom ik er nu achter of dat bij mij of bij KPN zit ?
En als het bij mij zit hoe zet ik dat open ?
In de firewall van mijn server staat ie open maar misschien blokkeert mijn Experiabox V9 dat ondanks dat de port forwarding open staat ?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt op dit moment twee problemen.

Ten eerste werkt je oplossing lokaal al niet, dus daar gaat al het een en ander mis. Ligt mogelijk aan de instellingen van XAMPP die geen lokale verbindingen toestaat.

Ten tweede is het nog maar de vraag of het van buitenaf gaat werken. Zonder poort 25 gaat het toch heel lastig worden om mail op je server te gaan ontvangen. Verzenden zal wel lukken via de smarthost van KPN zelf.


Overigens hoeft hosting geen 220 per jaar te kosten. Zijn genoeg aanbieders die ruim onder die prijzen zitten.
 
127.0.0.1 mail.datingbedrog.nl
en
127.0.0.1 datingbedrog.nl mail.datingbedrog.nl

Maar ik kan natuurlijk ook de account instellingen verkeerd hebben staan in mijn e-mail client, moet ik nu alleen "naam" als user instellen of: naam @ datingbedrog . nl
(de spaties horen er natuurlijk niet in)
 
Van die hosting snap ik ook wel maar daar leer ik niks van..
Ik wil het ook niet doen omdat het moet, maar omdat het kan en omdat ik het leuk vind om uit te zoeken..
Het is natuurlijk een weer een overwinning om dit uit te vogelen en werkend te krijgen..

"Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek." is best grappig maar hoe vind je die van mij ?
 
Laatst bewerkt:
DirkQ. Ik vermoedde al zoiets, maar heb me aangeleerd om te reageren op wat mensen schrijven en niet wat ik denk dat ze schrijven. Vandaar mijn tip.

Inhoudelijk. E.e.a is natuurlijk snel getest. Als zowel naam als naam@domein niet werken dan ligt het probleem daar even niet. Ik meen mij iets te herinneren dat XAMPP standaard lokaal geen verbindingen toestaat.

Verder is het de vraag welke hostfile je hebt aangepast. Client en/of server?
 
DirkQ. Ik vermoedde al zoiets, maar heb me aangeleerd om te reageren op wat mensen schrijven en niet wat ik denk dat ze schrijven. Vandaar mijn tip.

Inhoudelijk. E.e.a is natuurlijk snel getest. Als zowel naam als naam@domein niet werken dan ligt het probleem daar even niet. Ik meen mij iets te herinneren dat XAMPP standaard lokaal geen verbindingen toestaat.

Verder is het de vraag welke hostfile je hebt aangepast. Client en/of server?

Hmail staat buiten XAMPP en draait helemaal zelfstandig.

in c:\windows\system32\drivers\hosts waar alle websites ook bij naam staan.
 
Jep en daar staat dus niks in waar ikwat aan heb..
Ik ben hier echt al weken (niet constant natuurlijk) naar opzoek maar aan google heb je gewoon niks omdat die altijd naar server instellingen van providers gaan.. en na 25paginas met niks heb ik dat ook maar op gegeven..
Op youtube staan ook tutorials maar daar zagen ze altijd door over SMTP wat ik dus niet nodig heb , en als we wat over pop3 wordt gezegd is het in de laatste 3 seconden..
 
Als het de hostfile van je server is prima.

De hostfile van je client aanpassen naar het IP van je server, dat ook al gedaan? Of test je de verbinding op een andere manier?
 
ik nam maar aan dat je mail.datingbedrog.nl vervangen door het server IP adres..
Dat heb ik gedaan, en dat werkt wel. tenminst als je "verbinding testen" in outlook moet geloven, ik kreeg in elk geval geen foutmeldingen.
zo test ik het dus, ik weet geen andere manieren..

En ik weet nu ook dat je login je hele e-mail adres moet zijn.
 
ik heb een paar test berichten gestuurd, eentje met wat tekst en de andere een grote foto en in Mailserver Administrator kan ik zien dat hij binnen is gekomen. er staat nu iets van 3Mb
Weer een stapje dichterbij, alleen het ophalen wil nog steeds niet
 
De test via Outlook is wel betrouwbaar genoeg. Dus mag ik daaruit concluderen dat het op je interne netwerk werkt?
 
ja met het lan IP nummer van de server
Maar ik nog steeds niks ophalen ondanks dat die test goed was .

nu heb ik deze foutmelding

Taak dirk @ datingbedrog . nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC0F): De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).
 
Die mercury mail staat niet toevallig ook nog op poort 110 te kletsen?
 
FOUT een boobooh van mezelf..
ik had weer even op de mail.datingbedrog.nl server geprobeerd en daar werkte het dus niet, toen weer op het IP nr gezet maar daar zat een fout in, nu is het goed en ik kan WEL mail ontvangen via het ip nummer dus
 
Heb je de hostfile waar je mailclient draait ook aangepast???
 
hoe bedoel je ?

mail client is outlook toch ?

daar staat in POP3 server (mijn server ip adres)
SMTP server mail.kpnmail.nl

Dit is de configuratie waar het mee werkt .

Ik heb de server naast me op tafel staan en kijk naar het firewall verkeersscherm (firewall open of werkend maakt geen verschil)
Als ik een bericht naar die datingbedrog mailbox stuur zie ik gelijk allemaal pieken op het inkomende scherm.
Als ik wat wil ophalen zie ik allemaal pieken op het uitgaande scherm.. er is toch iets geks aan de hand.
Ik heb nog een test e-mail adres gemaakt en daar op POP3 wel mail.datingbedrog staan. en die wordt dus geweigerd...
En die met het server IP adres haalt de post wel binnen..

Er moet ergens onderweg toch een kromme volt :p ofzo zitten ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan