pop3 mailboxen bij domenien op egen server thuis hoe pak ik dat aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt. Maar die pc zal dus in zijn hostfile een verwijzing moeten hebben voor mail.datingbedrog.nl verwijzend naar het server IP adres.

Probeer eens op je pc een:
PING -A mail.datingbedrog.nl
 
Ik krijg keurig antwoord

Ik was vergeten dat ik ook nog een website op de zelfde wijze met DNS forwarding bij Versio ik heb dat domein ook aangemaakt en raad eens ??
Alles werkt, de mailserver, net mail halen... alles..

Dus ging ik gelijk kijken hoe die instellingen staan om ze te vergelijken met die bij hostnet..
dit zijn ze:dns.png

ik ben een beetje daas aan het worden, morgen maar verder
 
Die in rood gedrukte foutmelding in je allereerste post verwijst naar je externe IP. Dus naar mijn idee zit er nog steeds iets niet lekker in je hostfile. Die zou je namelijk meteen naar je interne adres moeten sturen.

Logisch geredeneerd zou het geen verschil moeten maken of je via de binnenkant of buitenkant van je netwerk bij je mail komt. Ik heb echter ervaren dat veel routers (firewalls) het niet ondersteunen om langs die weg weer terug te komen op je eigen netwerk. Dit ondanks dat alle routes en firewall rules goed lijken te staan. De officiele term voor die functie ben ik helaas even vergeten. Heb ook geen idee of de Experiabox dit ondersteund.

De DNS bij hostnet en versio lijkt goed te staan. Ik zie wel nog ergens een verwijzing naar falback...... is dat toevallig een spamexperts spamfilter?
 
Ik heb geen idee wat die fallback is dat zal ik moeten vragen daar ..

in hosts staan ze allebeide het zelfde en toch werkt het niet bij datingbedrog (hostnet) en wel bij dutchheretic (versio)

#www
127.0.0.1 datingbedrog.nl www.datingbedrog.nl
127.0.0.1 dutchheretic.com www.dutchheretic.com
#mail
127.0.0.1 datingbedrog.nl mail.datingbedrog.nl
127.0.0.1 dutchheretic.com mail.dutchheretic.com

Dit is toch om gestoord van te worden ??
 
Laatst bewerkt:
trouwens bij versio staat die fallback en dat is juist degene die werkt

bij Hostnet staan 2 dingen met CNAME, weet je misschien wat dat inhoudt ?
ik heb ze er bij datingbedrog gewoon eens uit gegooid, eens kijken wat er gebeurt
 
Laatst bewerkt:
Dat was het , CNAME weghalen bij de Hostnet settings en het werkt !!

Ik beb CNAME egen gegoogeld en vond dit:

CNAME-records worden gebruikt voor het doorverwijzen van domeinen en subdomeinen. Het meest bekende voorbeeld van een CNAME-record is de doorverwijzing van www.mijnwebsite.nl naar mijnwebsite.nl, waardoor de website op twee manieren te bereiken is, namelijk met en zonder www ervoor. Met CNAME-records is dit eenvoudiger te beheren dan met A-records.

Nu ik die verwijzingen heb verwijderd werkt mail.datingbedrog.nl wel als setting in outlook..

Zou die CNAME setting te algemeen zijn en de boel de verkeerde kant hebben uit gestuurd ?
 
CNAME is enkel een gemakkelijker manier van doorverwijzen. Je kunt ook een A record gebruiken, maar als dan ooit het IP adres wijzigt dan moet je dus alle A records gaan aanpassen. Had je CNAME gebruikt dan hoef je alleen het A record aan te passen waarnaar je verwezen hebt. Verder maakt het helemaal niks ooit.

Is mij een raadsel waarom het nu werkt. De CNAMEs waren voor ftp en www. Helemaal niks te maken met mail. Leuk dat het werkt, maar heb eerlijk gezegd geen idee waarom. Zelfde als met de hostfile. Staat gewoon goed ingesteld.
 
In elk geval werkt het nu allemaal..
Als ik niet die twee verschillende voorbeelden had waren we er misschien nooit achter gekomen.
En wat die CNAME betreft, ik heb een vast IP adres dus ik heb daar verder geen problemen mee
FTP heb ik ook niet nodig omdat ik een netwerk verbinding heb met de WWW directory en die ziet dat gewoon als een netwerk schijf dus ik kan aanpassingen realtime invoeren..
Maar ik ga het evengoed wel proberen FTP draaiend te maken zodat ik ook weet hoe dat werkt..
En alles gaat in mijn opschrijf boekje waar ik 45 jaar geleden mee begonnen ben toen ik mijn eerste printje in elkaar heb gesoldeerd.

Het werkt nu allemaal en dit topic kan als opgelost worden beschouwd..
Bedankt voor het meedenken, het was van onschatbare waarde en ik heb weer een boel geleerd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan