mike os

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die *.sh voor Linux distro's en bat kun je toch mee builden? dient wel een 32bits OS te zijn, zo ook voor de bat van windows.

Heb je een Linux PC waar je dat kunt doen? met die in win krijg je een flop image, bij die andere een iso.

In de source staat de kernel en boot loader, de laatste als boot image opgeven om de ISO bootable te krijgen en die kernel moet er sowieso bij, daar draait het om.
 
mac? ik ben gewoon windows,

het is heel simpel. ik DELITE de iso die mikeos mee levert. ik wil nieuwe maken, hoe doe ik dit? een bootable image
 
sorry lange pier ik had jou bericht niet gezien.... maar in ieder geval de bat van windows werkt niet nee... er komt niks bij. en linux? nee die heb ik niet.

ow da tkan misschien wel ik heb 64 bit.... geen andere optie?
heb pause aan eind toegevoegt en zie errors:

- copy kan niet want bestaat niet

- nasm bestaat niet (opgelost met eigen nasm editor te downloaden en die code hand matisch te doen)

en de schijfletter etc + mappen kan die niet vinden
 
Laatst bewerkt:
Leuk OS. Net even gekeken en heb het hier binnen 4 minuten aan de praat.
Dit is wat ik gedaan heb :

In VirtualBox een virtuele pc aangemaakt (32 MB ram / 200 MB harddisk)
Het virtuele diskettestation ingeschakeld en het bestand mikeos.flp daaraan gemount (dat is een virtuele diskette)

Virtuele PC gestart en had binnen 10 seconden het MikeOS menu. Dus verder geen gedoe gehad met images, of andere zaken.

Misschien heb je hier iets aan.
 
Hij wil zijn eigen veranderde uivoering ervan builden maar dat wil alleen op een 32 bits OS, MikeOS is 16bits.

Hij had de ISO al virtueel draaiend.
 
Ben zelf even aan het spelen geweest en om het werkend te krijgen moet je of de buildwin aanpassen óf nasm en de bijbehorende subdir in het path opnemen.
buildwin roept nl nasm aan vanaf een paar verschillende mappen en je krijgt dan al snel de melding dat hij dat niet kan vinden. Als je dat gedaan hebt dan loopt hij het stuk nasm door en moet je alleen nog partcopy (nodig om de bootloader aan de diskimage toe te voegen) en imdisk installeren. Naar beide staat een link op de site. Ik zal het zelf zo nog even proberen in een virtuele pc en dan kijken of het lukt.
 
Ok. Heb e.e.a. aan de praat gekregen dus weer even mijn stappen in de hoop dat je er iets aan hebt. Meeste problemen kwamen nl door buildwin.

Allereerst heb ik een virtuele XP machine gebruikt omdat partcopy niet compatible blijkt te zijn met een 64 bit OS

In mijn xp machine heb ik een map gemaakt op de C schijf met de naam MikeOS

Daarin staat uiteraard MikeOS maar ik heb in die directory ook meteen nasm.exe (plus submap) gezet en ook partcopy.exe

Daarna imdisk gedownload en geinstalleerd

omdat buildwin naar verschillende mappen springt en van daaruit nasm aanroept heb ik dit als eerste regel toegevoegd:

path c:\mikeos;c:\mikeos\rdoff;c:\windows;c:\windows\system32 (de system32 heb je nodig voor imdisk)

Als laatste heb ik buildwin gestart en deze lijkt op een klein foutje aan het eind van imdisk dismount na, goed door te lopen en ik heb nu een nieuwe mikeos.flp in de map disk_images staan die ik zo ga testen.
zal zo dit bericht nog even aanpassen om te laten weten of de image werkt want moet die eerst weer overzetten naar mijn virtuele dosbak.


Edit: Bovenstaande manier werkt dus. heb even de regel "Thanks for trying MikeOS" naar NL vertaald en komt netjes in beeld als ik vanaf die image boot.

mikeos.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan