mike os

Status
Niet open voor verdere reacties.

softvieuw

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2013
Berichten
29
goedemorgen,

ik heb mikeos gedownload vanaf de volgende website: http://mikeos.sourceforge.net/

als je het nu opent heb je een mapje met de bootloader en allerlei programma's, maar die zijn .asm en .bin.

hoe maak ik hier nou een iso van?
of iniedergeval uitvoerbaar bestand.

met vriendelijke groet,

Erik
 
Hoi,
Volgens mij moet er een batch bestand in staan, dan rechtermuisklik als administrator uitvoeren. Ben wel geen expert :eek:

greetz
 
hoi hoi Erik

Ik heb even die naar ISO bestand omgezet en nog eens deze ISO in Winrar ingepakt en is die dan 173,3KB geworden nog steeds is blijkbaar ondanks 173.3 KB grote TE-groot
en hier als bijlage niet plaatsen dat kan :( het is ONTZETTEND jammer dus dat hier op helpmij.nl slechts 100KB als bijlage toegestaan is ....:(

Te Groot !.jpg

Je kan zelf mocht je PowerISO in je systeem bezitten deze mikeos-4.5 naar ISO converteren en ev. strakjes branden ..
 
Laatst bewerkt:
Staat een ISO in de map "Disk_Images", die op cd branden als image of op een stick met Rufus, die nog niet geprobeerd?
Van een "bin", wat ook een image is kan dat ook.
Waarom wil je dat OS gebruiken?


Probeer deze ook eens, kan v.a. een stick worden gedraaid.
http://chromixium.org/
 
ik wil een beetje gaan hobby'en met asm dus,

ik wil juist dit als basis gebruiken en kijken wat het doet.
ik heb die map niet...?!

dit is alles wat ik heb.
mapinhoud.PNG

dit wil ik omzetten en als het werkt wil ik dingen aan gaan passen als kleuren etc en naam.

erik
 
dus als ik die heb, jou versie. en ik heb iets aangepast en klik op buildwin, is de iso dan bijgewerkt?
 
Je moet alle aanwezige bestanden naar ISO converteren Erik :(

Maar kijk maar of let maar op ! ook op wat ze Lange Pier en gast0660 voorstellen of zeggen,
zo kan namelijk ook ! ..:thumb:
 
Laatst bewerkt:
ja die bestaande iso draaien lukt,

maar ik bedoel nu wil ik met die bestanden een nieuwe iso maken, dat is meer me vraag.

stel ik pas alle engelse tekst aan naar het nederlands, hoe maak ik dan nieuwe iso met nederlandse text erin?

erik

p.s. sorry voor mijn domme vragen :$
 
neii Erik dat is niet dom .....helemaal niet !

ALS jij zo handig bent dat je die vertalen kan, en of dat je taal aanpassen kan ( hoe je dat wil doen ? ...of weet je inderdaad hoe dat moet ? ) dan je weet ook welke taal-bestand daar tussenin
je veranderen moet, nadat je die gedaan hebt en taal verandert je hebt hoef je dan niets meer of minder doen behalve eventueel taalbestand nar NL her-noemen ( of hoef dat niet kijk maar ! ),
alle rest bestanden blijven ze intact en je weer alle aanwezige bestanden samen met die taal veranderde bestand naar ISO converteren moet ..
 
Laatst bewerkt:
dit als voorbeeld:

vieuwer.asm:
Code:
	txt_extension	db 'TXT', 0
	bas_extension	db 'BAS', 0
	pcx_extension	db 'PCX', 0

	err_string	db 'Please select a TXT, BAS or PCX file!', 0

	title_msg	db 'MikeOS File Viewer', 0
	footer_msg	db 'Select a TXT, BAS or PCX file to view, or press Esc to exit', 0

dus dan pas ik een asm bestand aan, maar dat is niet in de iso, mijn vraag is dus hoe ik weer nieuwe iso maak van die nieuwe asm.
 
Je hoef niet elke bestand apart naar iSO converteren .. nee Erik

Taal bestand welke je verandert dit moet je gewoon toepassen en opslaan, dit is nu gewoon een onderdeel van alle rest aanwezige bestanden en/ of van z.g.n.mde •MikeOS 4.5 toch
nadat je alles wat je wou verandert ( i.v.m. taal ! ) hebt, dan ga je gewoon zoals ik zei alle aanwezige bestanden samen met veranderde bestanden dus naar ISO converteren .. en gewoon that's that!... :)

P.S. I.v.m. ISO converters die heb je ook voldoende als gratis versies rond te vinden zijn ze ..
 
Laatst bewerkt:
ja die bestaande iso draaien lukt,

maar ik bedoel nu wil ik met die bestanden een nieuwe iso maken, dat is meer me vraag.

stel ik pas alle engelse tekst aan naar het nederlands, hoe maak ik dan nieuwe iso met nederlandse text erin?


erik

p.s. sorry voor mijn domme vragen :$
Je kunt zelf met ImgBurn b.v. een ISO freubelen, let er wel op dat er ook een boot file bij moet en dat je aangeeft dat de iso bootable moet zijn.
http://www.imgburn.com/
 
ik snap het gewoon niet,

ik heb een iso programma, dit is het probleem niet.

maar wat moet ik in die iso allemaal toevoegen? en welke mappen structuur etc?

erik
 
Kijk in de map "doc", staat hoe of wat afhankelijk wat je wilt maken.
 
ja ik weet het, het maken is ook gelukt ik heb zojuist de editor.asm aangepast (edit.asm)

nu wil ik die ^^ de nieuwe met alle bestanden die ik nodig heb (IDK WELKE) inpakken na iso zodat ik me eigen os kan testen, nogmaals mijn vraag:

-welke moet ik in die iso proppen? want ik krijg nu nog steeds als ik vm opstart " geen boot gevonden.

erik
 
Hoi Erik

Ik ken zelf totaal deze Mike-OS helemaal niet :confused:

Maar kijk FF in het GROF vertaalde tekst onder de Downloads daar hoe staat :

Royonix *Grof vertaald dus ! ! zei:
De link hieronder bevat de broncode (Zie de mappen bron en programma's), samen met de diskette-images voor floppy's / USB-sticks en CD-r's in de map disk_images.
U kunt de beelden naar een diskette, USB-stick of CD-R schrijven en opstarten van uw PC van hen om te testen-- of te gebruiken van een PC-emulator zoals QEMU, VirtualBox of VMware. Zie het handboek van de gebruiker hieronder voor een gids. Systeemvereisten: minimale 386 PC met een toetsenbord en 1MB RAM-geheugen.
MikeOS.jpg <<--KIJK ! !
 
Laatst bewerkt:
wat ik ook doe met dingen schrijven iso maken lps openen ik krijg alleen maar FATAL ERROR ~ NO BOOT FOUND.

ik snap het dan niet. ik heb nu lijst programma's (programma map) en die wil ik in virtuele machine hebben zoals linux ubunutu of windows 7 of iets, maar dat hele booten doet het niet :(
 
Och ? :confused:

Misschien in BIOS bij jou opstartmenu je nakijken moet ?

Maar helaas in dit geval weet ik ook je verder niet helpen, omdat ik kan niet zien wat voor systeem je bij zich hebt en/ of wat aan de hand is of wat mis met je PC of systeem is enz..

Volgens mij nu kunnen ze jou als best Mac Gebruikers verder helpen ....:(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan