Nieuwe switch nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.878
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik krijg volgende week een nieuw modem met router erin van ziggo, ik zal dus de huidige router er tussen uit moeten halen lijkt me.
Op het moment heb ik 2 netwerkkabels lopen naar de computers en 1 netwerkkabel naar een 5 poort switch die nu allemaal vol zitten.

Gaat het volgende werken wat ik nu in mijn hoofd heb? Ik sluit de netwerkkabel afkomstig van het ziggo modem en vandaar uit prik ik de rest van de netwerkkabels naar de computers en andere apparaten zoals mijn tv. Blijf ik dan gewoon internet hebben als ik de netwerkkabel afkomstig van het ziggo modem aansluit op de switch en van daaruit naar alle apparatuur?

Nu ga ik echter aan mijn huidige 5 poort switch tekort komen en wil ik een nieuwe aanschaffen.
Ik zit te denken aan een 8 poort switch. Kan ik daar mijn huidige 5 poort switch ook aansluiten en van daaruit apparaten aansluiten mocht het nodig zijn in de toekomst?

Ik heb er een paar gevonden. Welke kan ik het beste hiervoor kiezen?
http://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-sg1008d-8x-gigabit-netwerk-switch/1003004012193467/
http://www.bol.com/nl/p/d-link-dgs-108-8x-gigabit-netwerk-switch/1003004012057236/
http://www.bol.com/nl/p/netgear-prosafe-gs100-8x-gigabit-netwerk-switch/1003004006548852/
 
Waarom zou je huidige router ertussen uit moeten ?
Misschien begrijp ik je verkeerd.
 
Tja, idd, modem/router als bridge zetten en de radio uit, kan alles zo blijven.......
 
Het probleem wat ik nu heb is dat af en toe mijn internet en telefoon wegvalt met mijn huidige modem van ziggo waar geen wifi mogelijkheid in zit. Volgende week krijg ik een modem van ziggo met wifi mogelijkheid erin. Om uit te sluiten dat het niet aan mijn huidige router ligt wil ik voor deze mogelijkheid gaan met mijn switch.
 
Die dingen zijn vergelijkbaar, welke vind je het mooist?
Doen alle drie hun werk.
 
De vraag van mijn kant is of mijn denkwijze goed is dat ik ook internet heb als ik de aansluiting via het ziggo modem aansluit op de switch en van daaruit de rest van mijn apparaten kan voorzien van bedraad internet.
Ik kan dus zonder probleem een keuze maken tussen de switches als mijn voorgaande vraag werkt zoals ik aangeef.
 
Nee, als ik je vraag goed begrijp tenminste.
Je hebt echt een router nodig die je aansluit op één van de LAN poorten en vervolgens zet je het WiFi gedeelte van je Zigoo modem gewoon uit.
 
Zoals ik begrepen heb zit er in het nieuwe modem ook een router functie, ik wil die daar voor gaan gebruiken.
 
Dat kan natuurlijk ook.
De combi's die geleverd worden zijn vaak helaas niet zo denderend vandaar dat ik zelf een vette router heb die het regelt.
 
Dan weet ik voldoende. Ik ga dit eerst via de router van ziggo proberen of het goed werkt. Ik kan dan altijd nog mijn huidige router terug in gebruik nemen mocht ik niet tevreden zijn. Daar kom ik dan later nog wel op terug hoe dat precies werkend te krijgen dat mijn huidige router werkt.
 
satshow,

je denkwijze is goed.
Of je blij word weet ik niet.
Ik denk dat je het draadloze gedeelte als niet goed zult ervaren.
Of je moet maar 1 woonlaag hebben.

Maar je switch kan je op 1 van de vier lan poorten op het ziggo modem/router aansluiten.
 
Gewoon Wifi uitschakelen en je Router op een Lan poort aansluiten, zo simpel kan het leven zijn ;)
 
satshow,

je denkwijze is goed.
Of je blij word weet ik niet.
Ik denk dat je het draadloze gedeelte als niet goed zult ervaren.
Of je moet maar 1 woonlaag hebben.

Maar je switch kan je op 1 van de vier lan poorten op het ziggo modem/router aansluiten.

En wat als ik mijn huidige router als acces point zet?
Maar als ik het goed begrijp kan ik het beste mijn huidige router voor de wifi gebruiken en via de switch kan ik alles bedraad aansluiten met het ziggo modem router.

Daarvoor moet ik in het ziggo modem het wifi deel uitschakelen en mijn huidige router aansluiten op een lan poort. Kan dat ook gewoon via de switch mijn huidige router aansluiten? Daar zit hij nu namelijk ook op aangesloten.
 
Ik zou eerst het nieuwe modem/router gebruiken en proberen.
Daarna pas gaan wijzigen als het wifi gedeelte niet naar behoren werkt.
 
oke dan sluit ik de komende week alles aan via het nieuwe modem/ router aan, mocht het niet naar behoren werken dan sluit ik mijn huidige router aan.
 
Hoi Fred,
Zelf heb ik het Ubee EVW3200 modem/router van Ziggo met de switch van Netgear.
2 pc's die een gigabit netwerkkaart hebben heb ik rechtstreeks op de gigabit LAN-poorten (middels Cat 6 kabels) v.d. modem/router aangesloten en de rest op de gigabit switch omdat er apparaten bij zijn die geen gigabit netwerkkaart hebben.

De switch schakelt n.l. terug naar de laagste snelheid (100 Mbps) als er een apparaat bij aangesloten wordt die geen gigabit netwerkkaart heeft.
Heb jij geen apparaten met gigabit netwerkkaarten dan maakt het verder niets uit.
Ik denk dat de nieuwste randapparatuur tegenwoordig standaard gigabit netwerkkaarten aan boord heeft.

De Netgear is verder een goede keuze omdat die een metalen behuizing heeft, die plastic behuizingen willen nog wel eens deels wegsmelten (heb ik bij verschillende mensen zelf gezien). :eek:
Bij mij werkt alles naar behoren, òòk het wifi-gebeuren, geen problemen hier.
Mijn abo is 120 Mbps down en 12 Mbps up dat ik regelmatig controleer via Speedtest.net en de snelheden worden netjes gehaald (bedraad).

Het probleem wat ik nu heb is dat af en toe mijn internet en telefoon wegvalt met mijn huidige modem van ziggo waar geen wifi mogelijkheid in zit
Vergeet die oude router want die schijnt je probleem te zijn anders kreeg je geen nieuwe router aangeboden, heb je ook je abo veranderd?
Je hoeft die oude dingen niet eens terug te sturen zoals voorheen nog wel eens het geval was, ik heb hier verschillende oude routers liggen.
Die moet ik nog eens meegeven aan de man die regelmatig m'n hok opruimt, de huidige standaarden zijn momenteel op zo'n hoog niveau dat die meuk allemaal weg kan.

Gewoon Wifi uitschakelen en je Router op een Lan poort aansluiten, zo simpel kan het leven zijn
Ik begrijp niet goed waarom hij z'n wifi zou uitschakelen, hij wil toch juist die wifi mogelijkheid?

Gaat het volgende werken wat ik nu in mijn hoofd heb? Ik sluit de netwerkkabel afkomstig van het ziggo modem en vandaar uit prik ik de rest van de netwerkkabels naar de computers en andere apparaten zoals mijn tv. Blijf ik dan gewoon internet hebben als ik de netwerkkabel afkomstig van het ziggo modem aansluit op de switch en van daaruit naar alle apparatuur?
Perfect hoor!
Als je hetzelfde modem/router krijgt (Ubee EVW3200) steek dan de kabel v.d. switch in poort LAN 1 die geel gemarkeerd is, de 3 andere poorten zijn groen gemarkeerd.
Het komt erop neer dat je nu 11 poorten ter beschikking hebt, jouw huis wordt nu een groot datacentrum. :D
Als je die oude switch er ook nog aanhangt heb je 16 poorten.
 
Laatst bewerkt:
@Mik,

Ja, als hij zijn Ziggo modem gebruikt wel maar als hij een router wil aansluiten moet het Wifi gedeelte in de Ziggo modem uit.Tevens ook in Bridge zetten.
 
Ik heb hier een snelheid van 120 Mbps down en 12 Mbps van Ziggo. Ik heb hier niet de mogelijkheid om de computers rechtstreeks aan te sluiten op de router van Ziggo. In de huiskamer komt een netwerkkabel binnen afkomstig uit de meterkast waar het modem / router van Ziggo staat. Ik zal dus alles via de switch moeten aansluiten.
Mijn huidige modem van Ziggo heeft geen router mogelijkheid vandaar dat ik zelf een router in gebruik heb. Dit modem wil af en toe eens uitvallen waardoor ik geen internet heb maar ook de telefoon uitvalt.

Als ik mijn huidige TP link archer 2 router er tussen uit kan laten is het natuurlijk prima, ik heb met deze router een prima wifi verbinding in huis ook boven. Ben dus benieuwd hoe het wifi bereik wordt met het modem/ router van Ziggo.
 
Ja bij mij is de situatie ietsjes anders, hier komt de aansluiting rechtstreeks de woonkamer binnen en zit direct achter de tv.
Daar was ik vanuit gegaan, dus dat had ik even verkeerd begrepen :eek:

Sorry @Raymond voor de verwarring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan