Kan niet uploaden naar N@TSCHOOL

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbalk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2015
Berichten
3
Mijn dochter maakt gebruik van n@tschool, de digitale leeromgeving van haar school.
Als ze thuis haar huiswerk heeft gemaakt kan ze het niet uploaden naar haar portofolio en haar werkruimte aldaar.
Op de school zelf werkt dat wel, en bij kennissen van haar die gebruik maken van ONLINE-internet werkt het ook.
Zelf heb ik sinds enkele weken ZIGGO (daarvoor had ik Telfort waarbij het wel werkte), en dat werkt dus niet.
Ik ga er dus van uit dat het probleem misschien in de router instellingen zit van het UBEE modem.
Op haar laptop draait Windows 8.1 met IE 11 en ook Google Chrome.
Iemand een idee waaraan dat kan liggen?
 
Hoi,

Je geeft aan dat het uploaden met een browser gebeurt, dan denk ik dat het niet uitmaakt bij welke provider je zit.
Misschien is er een invoegtoepassing / extensie in je browser geinstalleerd die in de weg zit, bijvoorbeeld een Advertentie Blocker. Een andere mogelijkheid kan zijn dat je een uitgebreide virusscanner/firewall hebt waarin veel extra's zitten. Daarvan is bekend dat deze soms buggy zijn.

Suc6 met het oplossen.
 
Hallo,

Volgens mij ligt het niet aan de instellingen op de laptop.
Zodra ik de laptop bij een kennis op internet aansluit, of dat de laptop op school
verbinding maakt met internet is er niets aan de hand en werkt het uploaden gewoon.
Alleen hier bij mij kan ik niet uploaden naar n@tschool.
Ik heb net de firewall van het UBEE modem uitgeschakeld en geprobeerd te uploaden,
maar dat hielp ook niet.

In ieder geval bedankt voor je reactie
 
Standaard blokkeert de Ubee niks wat van binnen naar buiten gaat. Daar zal het probleem dus niet zitten.
 
Raar hoor! Kan me haast niet voorstellen dat Ziggo hier iets mee te maken heeft...wil je het volgende eens proberen?

1) Cache van de browser leegmaken en geschiedenis verwijderen.
2) Opnieuw proberen, werkt het niet? Probeer eens een andere browser (Chrome, Firefox, Safari, Opera).
3) Werkt het nog steeds niet? Maak van je telefoon eens een hotspot en probeer het dan nog eens! Lukt het dan wel? Dan ligt het dus mogelijk wél aan Ziggo.

Ben benieuwd of het met bovenstaande stappen wel lukt! Laat je het even weten?


Jasper
 
Hallo Jasper,

Na het leegmaken van browser cache en geschiedenis lukte het uploaden wel.
Probleem is dus opgelost.

Dank je voor de tip.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan