PNR van Skype uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
255
Op de meest ongewenste plaatsen met 10 cijfers op een rij op een willekeurige internet site herkent Skype zogenaamd een telefoonnummer en wordt het 10 cijfer getal weergegeven met vooraan het Skype logo en alle cijfers in de bekende blauwe Skype kleur. Kennelijk heb ik dat een keer aangezet of toestemming gegeven, echter deze module werkt bepaald niet feilloos. Sterker nog, het werkt vrijwel altijd fout omdat de op die plaats weergegeven cijfers helemaal geen telefoonnummers zijn maar bv een prijs zonder valuta teken. Ik wil daarom deze zogenaamde automatische Phone Number Recognition (PNR) uit zetten en de vraag is dan ook:
"Waar doe je dat?"
 
a. Vermeld een volgende keer duidelijker in welke programma('s) je tegen je probleem aanloopt en maak duidelijk welk besturingssysteem je op je computer/laptop hebt. Ik speculeer hier dat je bedoelt dat je in webbrowser software tegen dit probleem aanloopt (dus in Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Edge etc.) en Windows Vista/7/8/8.1/10 als besturingssysteem gebruikt.
b. Het lijkt me dat je Skype Klik-en-bel bedoelt. Die moet je (ooit) apart geïnstalleerd hebben.
Conform de verwijder-instructie in deze link kun je Skype Klik-en-bel verwijderen in appwiz.cpl
Kan evt. Skype Click to Call heten. Alternatief (als je het Skype Klik-en-bel niet genoemd ziet in appwiz.cpl) zou er ook een Skype Klik-en-bel invoegtoepassing moeten zijn per webbrowser die wordt ondersteund die je (per webbrowser, dus) uit kunt schakelen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
PNR van Skype uitzetten

In mijn enthousiasme of beter gezegd t.g.v. mijn irritatie omtrent de Skype inbreuk op verscheidene internetpagina's, heb ik inderdaad vergeten om een aantal basis gegevens in mijn vraag te vermelden. Mijn excuses daarvoor. Desalniettemin was je aanname voortreffelijk evenals de beschreven oplossing. Het probleem was onmiddellijk de wereld uit nadat ik de instructie uitgevoerd had.
Tijs bedankt voor de tip.
 
Graag gedaan, fijn dat het je geholpen heeft.
Nog even je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan