Magento server down

Status
Niet open voor verdere reacties.

itjura

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2015
Berichten
2
Goededag iedereen,

Ik zit met een probleempje misschien weet iets een oplossing.

Ik heb een magento show draaien met 9000 artiekelen. 1 op 4 dagen valt de webshop er uit en ligt server uit. Waar het aan ligt weten we niet, en kunnen nergens iets vinden.

Server is goed ingesteld en super krachtig dus daar ligt het niet aan. Hier de foutmelding

Hoe kan het toch zijn dat server overload wordt?

IMG_1479.jpg

Graag reactie iemand die verstand van heeft of ook zo'n probleem is tegengekomen

gr,jura
 
Wacht op andere reacties, maar ik lees je schermafdruk alsof je op dat moment meer dan 2 GB aan geheugen in gebruik hebt (737 MB voor apache, 1,42 GB voor MySql).
Als er geen swap partitie is ingesteld op je VM en je hebt 2 GB aan intern geheugen in je hostingpakket dan verklaart dat waarom apache (en mysql) 'hardhandig' worden afgesloten.
Mogelijk zou het (dan/dus) genoeg zijn om meer intern geheugen bij je hosting af te spreken voor je VM.

Natuurlijk verklaart dat niet waarom apache en MySql op dat moment nu juist die hoeveelheid geheugen gebruiken, dat is een andere vraag (waar ik zeker geen antwoord op heb, want ik gebruik beiden te weinig om daar een zinnig onderzoeksplan voor te maken).

Tijs.
 
Wacht op andere reacties, maar ik lees je schermafdruk alsof je op dat moment meer dan 2 GB aan geheugen in gebruik hebt (737 MB voor apache, 1,42 GB voor MySql).
Als er geen swap partitie is ingesteld op je VM en je hebt 2 GB aan intern geheugen in je hostingpakket dan verklaart dat waarom apache (en mysql) 'hardhandig' worden afgesloten.
Mogelijk zou het (dan/dus) genoeg zijn om meer intern geheugen bij je hosting af te spreken voor je VM.

Natuurlijk verklaart dat niet waarom apache en MySql op dat moment nu juist die hoeveelheid geheugen gebruiken, dat is een andere vraag (waar ik zeker geen antwoord op heb, want ik gebruik beiden te weinig om daar een zinnig onderzoeksplan voor te maken).

Tijs.

kan het zijn dat ergens in magento script draait waardoor server overload wordt? zo ja hoe kom ik achter waar precies?
Ik denk zelf niet dat het aan server ligt
 
Het tweaken van de performance voor met name de queries op de database is haast een vak apart. Ik zelf heb de kennis ook niet, maar ben het wel met dnTies eens.

Ik vraag me wel af waarom je niet een Linux/Magento/Apache/MySQL expert inhuurt. Zo vaak down kan toch ook niet goed zijn voor je business.
 
Tsja, ik speculeer er (nog steeds) op dat je op zo'n moment de toegestane waarden van geheugengebruik overschrijdt. In plaats van dat je uitzoekt en aangeeft
a. Of er een swap partitie is (en hoe groot)
b. Wat het toegestane maximum verbruik van intern geheugen is in je abonnement bij de hosting
kom je terug met: "Ik denk zelf niet dat het aan server ligt ". Dat heb je dus helemaal niet onderzocht (of toch minstens niet het interne geheugengebruik (+ virtuele geheugen in de swap) waar ik het specifiek over had).

Je mag gerust weten dat ik me erger aan dergelijke terugmeldingen: Je gooit een suggestie/tip die prima lijkt aan te sluiten op de informatie uit je startposting het raam uit terwijl je die niet onderzocht hebt en dan verwacht je van ons dat we gaan (blijven) speculeren over een oorzaak. :rolleyes:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan