Geen ethernet verbinding op desktop, alles lijkt wel te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellenl

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
66
Hallo,

Sinds vandaag heb ik op mijn desktop een probleem met mijn internetverbinding, die doet het niet meer. Het icoontje in mijn werkbalk geeft aan dat er internettoegang zou moeten zijn maar bij het openen van een browser (Chrome, Firefox en Edge) krijg ik de melding ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.
Draadloos internet werkt wel, ethernet verbinding maken op mijn laptop doet het ook dus het probleem lijkt buiten de router en kabels te liggen.
In mijn desktop zit een Realtek PCIe GBE Family Controller als netwerk adapter. De driver hiervan updaten werkt ook niet evenals verwijderen van de software en d.m.v. herstart opnieuw laten installeren. Ook het resetten van mijn router heeft geen effect. Ik heb ook al geprobeerd een externe draadloze netwerk adapter aan de praat te krijgen maar deze krijgt ook geen verbinding via mijn desktop. Daarbij krijg ik een geel driehoekje onderin mijn werkbalk. Probleemoplosser van Windows komt er ook niet achter wat er mis is. Ik woon in een studentencomplex waar voor iedereen een glasvezelverbinding van ziggo is aangelegd. Ik heb daarvoor een aansluitpunt in mijn muur voor de ethernet kabel. Ik heb 3 kabels in mijn router zitten: een stroomkabel, ethernet kabel van de router naar het aansluitpunt in de muur en een ethernetkabel van mijn router naar mijn desktop.

Specs:
Windows 10 64-bit
Sitecom WLR-4002B Router

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Mocht er verder nog informatie nodig zijn dan hoor ik het wel.

Jelle
 
Na het verwijderen van AVG internet security werkt alles weer naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan